Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
04

حسابرسی تجربه کاربر (UX Audit) : راهنمای مبتدی

حسابرسی تجربه کاربر  (UX Audit) : راهنمای مبتدی

تصور کنید بعد از طراحی سایت و بهینه سازی آن در موتورهای جستجو ، کاربران سایت شما را پیدا کرده و وارد آن می شوند و با سایت شما ارتباط برقرار می کنند آنها حتی در فرآیند پرداخت شما شروع به کار می کنند اما در برخی موارد آنها متوقف می شوند علت آن چیست ؟ در واقع حسابرسی تجربه کاربری (UX Audit)  یک راه برای مشخص کردن مناطق کمتر دیده شده در بخش های مختلف یک سایت می باشد و نشان می دهد کدام بخش از سایت باعث سردرگمی کاربران شده است. در واقع حسابرسی تجربه کاربری این امکان را به مدیر سایت و یا طراح می دهد که بعد از طراحی سایت متوجه اشکالات آن شوند و درک درست و صحیحی از سردرگمی کاربران هنگام کار با سایت داشته باشند تا بتوانند موارد مورد نظر را برطرف کرده و سایت بهتری ارائه نمایند .


اتفاقاتی مهم در حسابرسی تجربه کاربری

اولین سوال این است که چه اتفاقی در حسابرسی تجربه کاربری انجام می شود . در واقع در این روش به کمک ابزارها و معیارهای مناسب به تجربه و تحلیل اینکه کدام محصول و یا کدام بخش از سایت اشتباه و یا مبهم می باشد می پردازد .

·         مرور اهداف کسب و کار و کاربر

·         معیارهای تبدیل

·         داده های فروش

·         ترافیک / تعامل

·         مطابقت با استانداردهای UX

·         اکتشافی قابلیت استفاده

·         مدل سازی ذهنی

·         بهترین روشهای UX

توجه به این نکته ضروری است که حسابرسی تجربه کاربری برای برطرف کردن تمامی مشکلات تجربه کاربری (UX) درست نشده است . اگر موارد گفته شده قابل اعمال و پیگیری نباشد بی فایده می باشد . اما حسابرسی تجربه کاربری می تواند به سوالات زیر پاسخ دهد :

·         چه قسمت های از سایت کار می کنند و چه قسمت های کار نمی کنند.

·         کدام معیارها جهت تجریه و تحلیل جمع آوری شده و کدامیک از آنها باید جمع آوری شوند؟

·         درباره نیازهای کاربر چه اطلاعاتی به شما می گوید؟

·         آنچه قبلا مورد آزمایش قرار گرفته است و تاثیر آنها روی معیارها چیست ؟

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (69)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1897


  • حسابرسی تجربه کاربر  (UX Audit) : راهنمای مبتدی