Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
11

راهنمای ایجاد فرم ثبت نام

راهنمای ایجاد فرم ثبت نام

در بسیاری از موارد پیش می آید که طراحان سایت برای دریافت اطلاعات بیشتر نیاز به فرم های جهت ایجاد در سایت دارند . همچنین هنگام ثبت نام نیاز به یک فرم جامع ار اطلاعات کاربر دارید ، بسیاری از کاربران از تبت نام و فرم پر کردن در سایت طفره می روند برای همین باید ابتدا کاربر را تشویق به پرکردن فرم کرد . یکی از این کارها دادن تخفیفات یا بن تخفیف هنگام ثبت نام توسط کاربر می باشد همچنین فرم را باید طوری طراحی کرد که باعث خستگی و کسل شدن کاربر نباشد . در ایم مقاله راجب چگونگی ایجاد یک فرم صحبت می کنیم .


اندازه قالب فرم : امروزه بسیاری از راه ها و روش های وجود دارد که می توان اطلاعات کاربر را بدست آورد برای همین هنگام ایجا یک فرم سعی کنید بر روی فلیدهای ضروری تکیه و تمرکز شود و از فیلدهای غیر ضروری که باعث طولانی تر شدن فرم و ایجاد ترس کاربر جهت گرفتن زمان زیاد برای پرکزدن فرم می باشد خودداری نمایید . سعی کنید فلیدهای ضروری مانند ایمیل ، رمز عبور و شماره تلفن را از کاربر دریافت کنید . سایت توییتر یکی از نمونه فرم های بسیار آسان برای پرکردن فیلدها توسط کاربر می باشد در این فرم حتی نام کاربر نیز حذف شده است و ایمیل نقش نام کاربر را نیز بازی می کند .


البته سایت های دیگری نیز هستند که اطلاعات بیشتری درخواست می کنند مانند سایت یاهو . تحقیقات نشان می دهد که فرم ها با فیلدهای کمتر باعث ثبت نام های بیشتر می شوند بنابراین سعی کنید ابتدا فلیدهای ضروری را پرکرده و بعدا با روش های دیگر اطلاعات کاربران را در خواست نمایید .


استفاده از برچسب شناور: یکی از روش های راهنمایی برای پرکردن فیلدهای یک فرم استفاده از برچسب شناور می باشد با این کار شما به کاربر می گویید که در این فیلد چه فرمت و مطلبی باید قرار دهند و هنگامی که موس را بر روی فلید کلیک می کنید برچسب شناور ناپدید می شود. برخی از برچسب های شناور امروزه در فرم ها ناپدید نمی شوند به علت اینکه حافظه کوتاه مدت انسان شاید برچسب شناور در فرم را فراموش کند بعد از کلیک بر روی فیلد مورد نظر در فرم برچسب شناور در بالای فیلد قرار می گیرد و کاربران می تواند همیشه مطمئن باشد مقداری که پر می کند مطابق مقداری است که فیلد درخواست کرده است همچنین افکت های زیبا در برچسب شناور باعث می شود حس پرکردن فرم به کاربر بیشتر از قبل شود .

ثبت نام با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا ایمیل های معتبر: امروزه به علت تعداد زیاد سایت ها و ثبت نام برای هر یک از آنها ، یادآوری و به خاطر سپردن نام کاربری و پسورد برای همه کاربران طاقت فرسا می باشد یک راه آسان برای اینکه کاربران خود را راضی نگه دارید استفاده از سرویس ثالث ثبت نام مانند ایمیل و یا شبکه های اجتماعی می باشد که امروزه رایج شده است. طراحان UX امروزه با نگرشی  و اطمینانی که کاربران به ایمیل ها ی خود مانند جیمیل و یا یاهو و... دارند و یا با شبکه های اجتماعی که هر روز  وارد آنها می شوند و رمز عبور آنها را فراموش نمی کنند توصیه می کنند در صورت امکان دو نوع گزینه هنگام فرم ثبت نام در اختیار کاربران قرار دهید فرم معمولی ثبت نام و فرم ثبت نام به روش ایمیل و یا شبکه های اجتماعی و این اختیار را به کاربران دهید که از هر دو نوع براساس علاقه خود استفاده نمایند.


استفاده از تئوری رنگ در فرم اعتبارسنجی : رنگ ها نقش بسیار زیادی در طراحی یک فرم بخصوص در طراحی اعتبارسنجی یک فرم ایفا می کنند . فرم ثبت نام اصولا برای اعتبارسنجی از سه رنگ قرمز، زرد و سبز استفاده می کند . کاربران همیشه می دانند رنگ قرمز به معنی خطا و اشتباه در کار است و رنگ زرد معنای هشدار می دهد همچنین رنگ سبز همیشه معنای موفقیت در انجام کاری را نشان می دهد . استفاده از این رنگ ها همراه با افکت ها و آیکون های زیبا می تواند به فرم هنگام خطا و یا هشدار نیز جلوه ای زیبا دهد که باعث می شود کاربر هنگام خطا عصبی و یا سردرگم نشود .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (54)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1929


  • راهنمای ایجاد فرم ثبت نام