Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
11

روش های برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rates)

روش های  برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rates)

نرخ تبدیل  (Conversion Rates) به طور کلی تبدیل کردن بازدیدکنندگان سایت به مشتری را تعریف می کند . حتی اگر بتوان نرخ تبدیل  (Conversion Rates)  را در یک کسب و کار بزرگ یک درصد افزایش داد گاهی همین یک درصد میلیارد ها تومان و یا دلار می شود . همچنین براساس آمار موسسه Baynard نرخ تبدیل در سبد خرید تجارت الکترونیک در حدود 68.63 درصد در سال 2016 بوده است این بدان معنی است که از هر 10 نفر که سبد خرید خود را پر کرده اند 7 نفر از آن قبل از خرید، سبد خرید خود را تخلیه می کنند و یا سایت را ترک می کنند . در حالی که ایده ها و روش های مفیدی برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rates) وجود دارد که ما در این مقاله می خواهیم بعضی از این روش ها را شرح دهیم .


چرا مشتریان سبد خرید خود را رها می کنند؟

وقتی که سبد خرید توسط مشتریان پر و سپس آن را رها می کند به آن اصطلاحا سبد خرید رها شده گفته می شود. که می توان دلایل مختلفی داشته باشد :

·         براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط Business Insider ، اکثر مشتریان به علت قیمت یا قابلیت استفاده از سبد خرید، سبد خود رها می کنند


·         مطالعه دیگر نشان می دهد یکی از دلایل اصلی رها کردن سبد خرید عبارتند از پیچیدگی فرآیند پرداخت ، امنیت و مشکلات ایجاد شده هنگام پرداخت به صورت آنلاین می باشد همچنین در شکل زیر می توانید انواع مواردی که باعث ناکامی در فرآیند سبد خرید می شود را مشاهده نمایید.


 

 

برای بهتر کردن نرخ تبدیل (Conversion Rates) روش های مختلفی وجود دارد که  برخی از  آنها شامل موارد زیر می باشد :

ایجاد فرآیند پرداخت در یک مرحله یا چند مرحله :

بحث زیادی در میان CRO ها وجود دارد که آیا پرداخت به صورت تک صفحه و یا چند صفحه در سایت هنگام خرید وجود داشته باشد و اینکه کدام یک برای کاربر بهتر هستند؟ حقیقت این است که هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد در برخی سایت ها فرآیندهای تک مرحله ای و در برخی از سایت ها فرآیند خرید چند مرحله ای جوابگو می باشد . به عنوان مثال در یک فروشگاه آنلاین مبل بر طبق آمار فرآیند تک مرحله ای هنگام خرید 38 درصد بهتر از فرآیند چند مرحله ای خرید بوده است .


برطبق آمار بیشتر کاربران خرده فروشی آنلاین از فرآیند تک مرحله ای به جای فرآیند چند مرحله ای استفاده می کنند . در تئوری فرآیند پرداخت تک مرحله ای یا نک صفحه ای مزایای زیر وجود دارد :

·         در این فرآیند به علت کوتاهی در زمان مشتری انگیزه بیشتری برای پر کردن اطلاعات را دارد

·         موارد غیر ضروری در این فرآیند حذف شده است و فقط موارد ضروری مورد نیاز کاربر درج شده است

·         آنها نیاز به کلیک کمتری برای رسیدن به خرید خود دارند تحقیقات نشان می دهد هر چه تعداد کلیک ها کمتر شود نرخ تبدیل  (Conversion Rates) بیشتر خواهد شد

·         از آنجا که تعداد کلیک ها کمتر می باشد مشتری علاقه بیشتری جهت دیدن محصولات مشابه پیدا می کند


از ثبت نام اجباری پرهیز کنید

بسیاری از مشتریان نمی خواهند هنگام خرید اطلاعات شخصی خود را وارد نماییند و یا در سایت ثبت نام کنند آنها دوست دارند فقط محصول و یا محصولات مورد نظر خود را انتخاب و بعد با پرداخت آنلاین آن محصولات را به دست آورند . با این حال بسیاری از فروشگاههای اینترنتی همچنان اصرار به ثبت نام در سایت را دارند و مشتریان خود را مجبور می کنند که در سایت ثبت نام نمایند . یکی از تحقیقات آماری نشان میدهد بسیاری از کاربران که به خرید اینترنتی دست می زنند با موبایل و تبلت خود آنها را خریداری می کنند و سایت های که مشتریان را مجبور به ثبت نام می کنند برای مشتریان که از تبلت و موبایل استفاده می کنند خوب نمی باشد و سبد خرید خود را در سایت رها می کنند .


بازپرداخت رایگان و دروازه پرداخت امن

همیشه مشتریان دوست دارند بتوانند کالای خریداری شده را در صورتی که اشتباه خریداری کرده اند پس دهند این اشتیاق در فضای مجازی هنگام خرید نیز دیده می شود بنابراین اگر می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار دهید همچنین بسیاری از مشتریان در مورد فاش شدن اطلاعات کارت اعتباری خود حساس می باشند باید به مشتریای این اطمینان را داد که اطلاعات کارت از یک درگاه امن انجام می شود .


درست کردن فرمی ساده و رسپانسیو

 هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید این نکته را به یاد داشته باشید که بسیاری از مشتریان از دیوایس های مانند موبایل و یا تبلت استفاده می کنند بنابراین سایت باید به صورت واکنشگرا (Responsive) دیده شود تا در موبایل و تبلت و دیگر دیوایس ها به درستی نمایش داده شود همچنین فرم درست شده در هنگام خرید باید ساده و زیبا باشد تا حس مطلوبی هنگام پرکردن فرم به کاربر داده شود .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (48)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1934


  • روش های  برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rates)