Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
12

راهنمای طراحی سایت های چند زبانه

راهنمای طراحی سایت های چند زبانه

در دنیای امروزه به دلیل روابط ساده و روان بین افراد در سراسر جهان ، مشتریان متنوعی برای محصولات و خدمات ارائه شده توسط سایت وجود دارد بنابراین ایجاد سایت که دارای چند زبانه می باشد پیش از پیش احساس می شود . طراحی و تولید سایت به صورت چند زبانه کار پرهزینه و وقت گیری می باشد چرا که طراحی هر کدام از آنها خود یک سایت جداگانه با دیتای متفاوت را طلب می کند همچنین هماهنگی بین سایت های چند زبانه برای ارائه محصولات و خدمات کار دشواری است .

پیچیدگی چند زبانه بودن سایت :

اگر چه ابزارهای وجود دارند که مدیران سایت را در ترجمه زبان های مختلف یاری می کنند ولی این ابزارها با آنکه پیشرفت زیادی در هوشمند کردن خود انجام می دهند هنوز نمی توانند جملات معمولی مانند یک زبان مادری را به درستی ترجمه کنند و در ترجمه طولانی دچار اشتباهات فاهش و زیادی می باشند . بنابراین یکی از مشکلات که چند زبانگی در سایت با آن روبرو است ترجمه متن ها و ویژگی های محصولات و خدمات سایت به صورت درست و راحت برای هر یک از سایت ها می باشد . بنابراین استخدام یک یا چند مترجم بخصوص استخدام مترجمان بومی می تواند در این مشکل شرکت را کمک کنند البته  استخدام چنین اشخاصی حتما باعث ایجاد هزینه زیاد خواهد شد. لازم به ذکر است سعی کنید برای هر زبان اشخاص خبره و در صورت امکان از افراد بومی همان زبان استفاده کنید چرا که زبان همیشه در حال تکامل می باشد و اشخاص بومی زودتر متوجه این تکامل خواهند شد .


همچنین هنگام تبدیل متن ها در زبان های مختلف باید به فرهنگ آنها و اصطلاات هر زبان توجه اساسی داشت مثلا شاید یک اصطلاح و یا نشانه در یک زبان امیداوار کننده و کلمه مناسبی باشد در حالی که در زبان دیگر این اصطلاح و یا کلمه بسیار ناامید کننده و زشت به نظر برسد . همچنین استفاده از رنگ نیز در طراحی سایت چند زبانه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد مثلا رنگ نارنجی شاید در بسیاری کشورها نشانه پاییز باشد ولی در کشورهای دیگر به سمت و سوی دیگر و یا اشاره به یک گروهی از کاربران تلقی شود . هنگام طراحی نیز باید توجه داشت که پرداخت در هر کشور ممکن است دارای قوانین مالیاتی و موارد دیگر باشد مثلا بسیاری از کشورها نمی توانند از paypal استفاده نمایند و به جای آن دوست دارند از پرداخت بانک های آن کشور استفاده شود و همچنین مالیات هر یک از کشورها و یا طیفی از کشورها متفاوت است که تاثیری بر قیمت هر محصول ایجاد می کند . همچنین زمانی که در حال طراحی سایت چند زبانه هستید باید تصمیم بگیرید که آیا یک تک دامنه کافی است و فقط می خواهید به برخی از صفحات اجازه دهید با زبان های دیگر به ارائه محصولات و خدمات شرکت بپردازند و یا برای هر کدام از آنها یک ساب دامنه تعریف می شود . استفاده از روش اول هزینه کمتری به همراه دارد در حالی که روش دوم برای بهینه سازی هر کدام از سایت ها مفید می باشند اینکه چگونه سایت ها را بتوان انتخاب کرد می تواند اشکال گوناگونی داشته باشد مانند یک لینک و یا یک Drop Down در سایت ظاهر شود . می توان تمامی بازدید کنندگان را وارد یک سایت کرد و براساس موارد فوق آنها را به ساب دامنه های مختلف منتقل کرد و یا هر کاربر را بنا به IP  که دارد به سایت مربوطه با زبان مورد نظر که از IP کاربر به دست می آید منتقل کرد مانند روشی که سایت یاهو انجام می دهد.

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (55)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1940


  • راهنمای طراحی سایت های چند زبانه