Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
13

اشتباهات رایج طراحی سایت در تجارت های کوچک

اشتباهات رایج طراحی سایت در تجارت های کوچک

امروزه طراحی سایت نقش بسیاری برای رونق دادن به کسب و کار ایجاد می کند ، متاسفانه بسیاری از شرکت های کوچک برای هزینه نکردن  و صرفه جویی در طراحی سایت این کار را خودشان انجام می دهند که این باعث می شود بسیاری از این طراحی ها اصول اولیه طراحی را نایده گرفته و به جای رونق دادن به کسب و کار لطمات جبران ناپذیری به اعتبار شرکت و محصولات و خدمات آن شرکت وارد نماید . طراحی سایت در اصل یک هنر می باشد در واقع هنگام طراحی ، طراح باید فرم ها و عملکرد آن ها را به شیوه ای طراحی کند که برای کاربران لذت بخش و راحت به نظر آید . ما در این مقاله رایج ترین اشتباهات که یک طراح مبتدی و یا شخصی که از طراحی دانش کافی ندارد را بیان می کنیم .


اهداف سایت را مشخص کنید :

اطلاعات مربوط به کسب و کار باید در مدت کوتاهی هنگام بازدید کاربران از سایت مشخص و شفاف باشد . بازدید کنندگان اگر نتواند در عرض چند ثانیه به اهداف آن سایت دسترسی داشته باشند از آن خارج خواهند شد . همچنین باید یاد آور شد که روش های مانند فولد (Fold) که باعث جذابیت بیشتر خواننده می شود در سایت های که کسب و کار کوچک دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سایت را شلوغ و برای کاربران گیج کننده نسازید:

یک طراحی و سایت زمانی گیج کننده می باشد که تصاویر ، رنگ ها ، تم به کار رفته ، فونت ها و اهداف با هم همخوانی نداشته باشند . این اتفاق زمانی رخ می دهد که طراح هیچ ایده ای برای تصویر نام تجاری خود ندارد ، همچنین زمانی که طراح تم های مختلفی را مشاهده می کند و می خواهد تمامی ویژگی های این تم ها را با هم در یک سایت داشته باشد که این نوعی تله فکری محسوب می شود که طراح داخل آن گیر افتاده است . توصیه می شود هنگام طراحی سایت یک موضوع ، یک متن و یک لوگو را به عنوان هدف طراحی انتخاب کنید و بقیه طراحی را در راستای آن ها انجام دهید .


ایجاد CTA های اشتباه

CTA ها دروازه یک شرکت در سایت برای کسب و کار خود می باشد و اصولا با کلماتی مانند کیک کنید ! ، اطلاعات بیشتر از محصولات ، بیشتر بدانیم ، گرفتن کوپن و... انجام می شود . بسیار مهم است که CTA ها به وضوح کاربران را به آنچه نیاز دارند هدایت کند همچنین اطمینان حاصل کنید CTA ها مختصر و شفاف باشد به طوری که در کلمات کم بتواند خود را بیان کرده تا کاربران هنگام کلیک کردن بر روی آنها و دیدن صفحه دیگری از سایت به هدف خود برسند.


استفاده نادرست از محتوا و فضای خالی :

محتوا بخش مهم و حیاتی از سایت و بازاریابی یک شرکت را تشکیل می دهد در واقع محتوا کسب و کار شرکت ، محصولات و خدمات آن را به بازدیدکنندگان سایت بیان می کند . در این قسمت باید فونت ها ، اندازه آن و نوع محتوای وارد شده در سایت به خوبی دقت شود . طراح باید بتواند از فضای خالی و سفید برای جلب توجه دادن متن به مخاطب خود استفاده نماید یکی از اشتباهات رایج طراحان مبتدی گنجاندن بیش از حد مطالب و یا پراکندگی موضوع در یک صفحه ار سایت می باشد طراح باید توجه داشته باشد این کار بیشتر باعث می شود مخاطب آن سایت گیج شود و در نتیجه از سایت خارج گردد . همچنین محتوای سایت باید همیشه به روز باشد تا مخاطب بداند کسب و کار شرکت همیشه به روز می باشد و حس به روز بودن را در سایت ببیند .


تصاویر زشت و نامربوط:

تصاویر و عکس جز المان های اصلی یک طراحی سایت محسوب می شوند . تصاویر می توانند بدون هیچ نوع متنی اهداف یک شرکت را به مخاطب خود برسانند . بسیاری از کسب و کار ها در سایت خود از تصاویر نامربوط با کار خود استفاده می کنند و یا تصاویر بی کیفیت را در سایت قرار می دهند . تصاویر بی کیفیت نشان دهنده محصول بی کیفیت در سایت تلقی می شود بنابراین طراح باید همیشه از تصاویر مرتبط با کسب و کار و با کیفیت بالا استفاده نماید .

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (62)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1944


  • اشتباهات رایج طراحی سایت در تجارت های کوچک