Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
14

طراحی برای بهینه سازی تبدیل

طراحی برای بهینه سازی تبدیل

بهینه سازی تبدیل . همه در مورد این موضوع صحبت می کنند ، چگونه می توان آن را پیدا کرد ؟ چه راهکارهایی برای رسیدن به آن وجود دارد؟ یک طراح تجربه کاربری (UXD) ممکن است احساس کند که نقش آنها به عنوان یک عامل بهینه سازی تبدیل باید حداقل باشد که این حرف درست نیست . در این مقاله به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم .

 

ایجاد اعتماد

تبدیل یک فرد و یا کاربر به یک مشتری باید به وسیله اعتماد به نفس که سایت ایجاد می کند انجام می شود . یک طراح UX روش های زیادی را برای جذب اعتماد کاربران به سایت را در اختیار دارد و می تواند از آنها برای این هدف استفاده نماید مانند دادن اهمیت به مشتریان سابقه دار ، رفع مشکلات مشتریان هنگام تعامل و...

سازماندهی محتوا

قبل از اینکه به سازماندهی محتوا پرداخته شود باید اطمینان حاصل کنید که تیم محتوا ، محتوای غنی و خوبی را قبلا تهیه کرده باشند . به منظور سازماندهی محتوا به شیوه ای که نرخ تبدیل را به حداکثر برسانید طراح UX باید موارد و محتوای داخل صفحه سایت را که با نام تجاری شرکت مرتبط می باشد ار محتوای عیر ضروری و زادد دور نگه دارد تا مشتریان و کاربران به هدف تعیین شده شرکت متمرکز شوند . یک نمونه از متن های که می تواند در صفحه سایت وجود داشته باشد شامل قالب زیر می باشد :

·         عنوان

·         متن

·         تصاویر

·         ویدئو

·         CTA

·         مشتریان

·         CTA

در واقع طراح UX باید منعکس کننده یک استراتژی تبدیل خاص باشد در واقع قسمت های مهم می تواند در بخش های مهم و بالای سایت قرار گیرند و قسمت های کم اهمیت در بخش های کوچکتر و در پایین صفحه طراحی شوند.


محرک بصری :

متن ها و تصاویر زیادی ممکن است در سایت وجود داشته باشد که طراح بنا به طراحی انجام گرفته در سایت می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد . در واقع هنر طراح این است که تصاویر و متن ها را طوری در کنار هم قرار دهد که جذابیت بصری زیادی برای کاربران سایت ایجاد نماید . قرار دادن تصاویر قوی و جذاب در بخش های بحرانی که شاید کاربران با آن بخش ها مشکلاتی داشته باشند مانند پر کردن فرم های سایت می تواند نرخ تبدیل یک سایت را افزایش دهد . البته باید توجه داشت محرک بصری فقط تصاویر سایت نیستند بلکه محتوای غنی نیز می تواند در نرخ تبدیل اثر گذار باشد همچنین اندازه و شکل تصویر در بخش های سایت نیز در جذب مخاطب تاثیر خواهد گذاشت .


متقاعد کردن به CAT (Call To Action):

متقاعد کردن کاربران به CAT های سایت نتیجه افزایش نرخ تبدیل می باشد . طراحان باید CTA های که قبلا در سایت وجود داشته است را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوت آن را به  دست آورند و در طراحی جدید CTA ها آنها را به کار گیرند همچنین باید توجه داشت که یک CTA قانع کننده همیشه از یک CTA فقط زیبا که کلیک های روی آن کمتر است برای کسب و کار آنلاین مناسب تر می باشد .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (75)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1954


  • طراحی برای بهینه سازی تبدیل