Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
17

فریم ورک HEART برای تعیین معیار UX در سایت

فریم ورک HEART برای تعیین معیار UX در سایت

در این مقاله می خواهیم به چگونگی کار فریم ورک HEART به منظور تعیین اینکه چه معیاری می تواند برای اندازه گیری UX محصول استفاده شود مورد بحث قرار می گیرد . همچنین در مورد نحوه استفاده از این ترکیب در هنگام انتخاب معیارهای برای محصول بحث خواهد شد .

فریم ورک HEART

فریم ورک HEART کیفیت یک تجربه کاربری را مورد ارزیابی قرار می دهد . این فریم ورک براساس اشتیاق ، پذیرش محصول توسط کاربر ، تعامل و... که در واقع معیارهای کاربران هنگام مشاهده محصولات و یا خدمات در سایت را می باشند انجام می شود . در این بخش به قسمت های اصلی این فریم ورک که دارای معیارهای اصلی رضایت کاربر می باشند می پردازیم :

شادی : اطلاعاتی درباره نگرش و احساسات کاربر ارائه می دهد . درمورد سطح رضایت کاربر ، تجدید نظر بصری ، احتمال توصیه یا سهولت استفاده در بخش های سایت و یا محصول را نشان می دهد

تعامل : تعامل در سایت معمولا دارای تعابیر مختلفی می باشد از میزان استفاده و زمانی که کاربران در یک سایت قرار می گیرند و تعداد دفعات و میانگین آمار روزانه ای که کاربران در سایت می باشند و همچنین تعداد دفعاتی که کاربران محتوای سایت را به اشتراک می گذارند ، همه اینها عامل های مهم در معیار تعامل سایت با کاربران می باشد


ثبت : نشان دهنده تعداد کاربرانی هستند که جدیدا محصول و یا خدمتی را از سایت دریافت کرده اند و یک حساب کاربری در سایت ایجاد نموده اند

ابقا : بیان می کند چه تعداد کاربران در سایت ثبت نام کرده اند اما علاقه به خرید محصول و خدمات سایت را ندارند

موفقیت : مقیاس اندازه گیری جهت  فعالیت کاربر از قبیل پرکردن یا عدم پرکردن فرم ، میزان خطا مثلا درصد ناموفق ورود به سیستم و... را نشان می دهد .

طراح می تواند فریم ورک HEART را در بخش های از سایت یا در کل سایت قرار دهد همچنین می تواند از بخش های مهم آن یا همه موارد گفته شده در فریم ورک HEART استفاده کرد .

فرآیند Meters-Signals-Metrics

هر معیار از فریم ورک HEART باید به یک هدف مرتبط باشد . به گفته متخصصان مانند رودن فرآیند معیارها یک فرآیند ساده است که از طریق تعیین اهداف یک محصول و یا سایت بر اساس معیارهای فریم ورک HEART مشخص درصد موفقیت آن مشخص می شود . اگر نگاهی به این فرآیند بیاندازیم موارد ضروری زیر را مشاهده می کنیم:

اهداف : قبل اعمال فریم ورک HEART باید اهداف مربوط به تجربه کاربری در سایت را مشخص کنید .

سیگنال ها : هدف درست را مشخص می کنند و به شما می گیند آیا اهداف سایت به درستی انجام شده اند ویا خیر . سیگنال ها باید به طور دقیق با اهداف مرتبط باشند .

معیارها : آخرین مرحله تبدیل سیگنال ها با معیارها جهت اندازه گیری  می باشد که تا چه حد اهداف ها سایت محقق شده است و در چه مرحله ای می باشد  .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (84)
کد خبر: 1973


  • فریم ورک HEART برای تعیین معیار UX در سایت