Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
18

چند باور غلط در باره UX

چند باور غلط در باره UX

طراحی UX یک تعریف رسمی و استانداردی ندارد زیرا جدا از اجزاری مختلف بصری آن ، شامل معماری اطلاعات ، تحقیقات کاربر و بسیاری از عناصر دیگر که باهم سرنوشت UX را در یک سایت و یا محصول ایجاد می کند . نزدیک تزین تعریف UX این است که توسط نیلسون و نورمن ارائه شده است . "تجربه کاربری شامل تمام جنبه های تعامل کاربر نهایی با شرکت ، خدمات و محصولات آن است " . بنابراین UX شامل مواردی مورد نیازی است که کاربر از یک محصول یا یک سایت انتظار دارد و در تلاش برای برطرف کردن آنها می باشد . فرآیند طراحی که بر روی کاربر نهایی متمرکز است به این دلیل می باشد که یک تجربه مثبت کاربر منجر به تعامل  بهتر کاربر با سایت و یا محصول گردد که در نتیجه منجر به خرید محصولات و خدمات و درآمد بیشتر برای شرکت به وجود آید . به نظر می رسد این کار آسانی نباشد چرا که علاوه بر انواع جنبه های مختلف UX بخشی از اشتباهات به عنوان موارد واقعی در UX مورد استفاده قرار می گیرد . در این مقاله ما قصد داریم چند اشتباه که به عنوان افسانه در UX مطرح می شود را بیان کنیم .


تجربه کاربری (UX) ا یک اندازه مشخص برای همه استفاده می کند!

اینکه همه موارد را با یک UX مشخص ایجاد کنیم یک اشتباهه فاهش می باشد چرا که سایت بر اساس نوع و عملکرد خود متفاوت می باشد همچنین کاربران انتظارات مختلفی از هر یک از سایت ها دارند زیرا طیف کاربران ممکن است مختلف و دارای فرهنگ ها و سلیقه های متفاوت  باشند. علاوه بر آن کاربران دارای ذهنیت متفاوتی می باشند و بنابراین یک سایت و یا محصول را کاملا متفاوت درک می کنند برای همین باید برای هر سایت طراحی UX متفاوتی مطابق با شرایط به وجود آمده ایجاد کرد .


طراحی UX و طراحی UI یکی می باشند

طراحی رابط کاربری (UI) این است که کاربران وقتی در حال کار با سایت و یا سیستم هستند زیبای المان ها را چطور می بینند و چه احساسی به آنها دارند همچنین Usability اشاره به کاربر پسند بودن و کارایی رابط کاربری محصول یا سایت را ذکر می کند در حالی که UX تصویر بزرگتری از UI می باشد .

طراحی UX گران است

یک اشتباه دیگر درباره تجربه کاربری این است که برخی می پندارند طراحی UX بسیار گران می باشد و زمان بر است . دلیل لین اشتباه این است که آنها فکر می کنند استخدام یک متخصص خبره در زمینه UX بسیار گران می باشد . همچنین بسیاری فکر می کنند کل فرآیند UX را برای سایت خود باید به طور کامل انجام دهند اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار فکر کنید که این سرمایه گذاری دارای برگشت خوبی است هرگز به این موارد فکر نمی کنید چرا که UX یکی از عوامل مهم در رونق کسب و کار می باشد .

همه متخصصان طراحی UX کار هستند

بسیاری از طراحان خود را UX کار نیز می نامند اما حقییت این است که بسیاری از آنها UX کار نیستند . تخصص در UX در طول چند سال به دست آمده و پس از آن نیز طراحان UX با اطمینان نمی توانند بیان کنند که طراح خبره ای در این زمینه هستند . این فکر که طراحان رابط کاربری (UI) ، طراح تجربه کاربری است باعث می شود نتوان یک طراحی سایت دقیق از ترکیبی از این دو ارائه نمود .


UX یک فناوری است

طراحی UX یک فناوری نیست برعکس آنها بر روی تعامل کاربران با سایت و یا محصول متمرکز هستند. به یادداشته باشید کاربران دقیقا نمی دانند چه چیزی می خواهد و طراح UX بهترین شخص برای تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران می باشد .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (65)
کد خبر: 1975


  • چند باور غلط در باره UX