Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
18

مشکلات طراحی تجربه کاربر (UX) در سایت

مشکلات طراحی تجربه کاربر (UX) در سایت

تمامی طراحان رابط کاربری هنگام ارائه رزومه خود ، خود را یک طراح تجربه کاربری (UX) نیز معرفی می کنند اما سوال اینجاست آیا واقعا آنها متخصص UX نیز هستند؟ نگرانی اصلی یک طراح تجربه کاربری این است که احساس که محصول به کاربر می دهد چیست ؟ به سختی می توان یک جواب درست برای یک مشکل طراحی خاص به وجود آورد ، در نتیجه طراح تجربه کاربری نیاز به بررسی رویکرد مختلف برای حل مساله کاربر دارند . تجربه کاربری فقط به چگونگی طراحی محصول بستگی ندارد ، جنبه های دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که طراح UX را به چالش می کشد. این موارد شامل تعامل کاربران با سایت نیر می شود . فاکتورهای مهمی که در طراحی تجربه کاربری دشوار است را در نظر بگیریم :

طراحی کاربر امکان پذیر نیست

کاربران متفاوت هستند و نیازها و انتظارات متفاوتی دارند زمانی که تعدادی از کاربران می توانند با سایت تعامل خوبی برای رسیدن به هدف خود داشته باشند تعدادی از آنها نمی توانند به درستی با سایت ارتباط برقرار کنند . همچنین تجاربی که از قبل با یک سایت مشابه آن داشته ایم این ذهنیت را به وجود می آورد که آن دو را با هم مقایسه کنیم و این مرحله می باشد که کار UX مشکل می شود . همچنین کاربران اهداف مختلفی از یک سایت و یا محصول دارند که کار طراح تجربه کاربری را بسیار سخت می کند .


امکان وجود ندارد وضعیت را طراحی کنید

همانطوری که قبلا ذکر کرده ایم تجربه کاربر اغلب با وضعیتی که سایت یا محصول مورد استفاده قرار می گیرد تعیین می شود . موقعیت اغلب فراتر از طراحی می باشد آنها استفاده از یک محصول خاص را توجیه می کنند و بنابراین انتظارات آینده کاربر را شکل می دهند . برای مثال راجب CMSهای رایج مانند وردپرس و.. صحبت کنیم همه آنها از ویژگی های صحبت می کنند که بسیار لذت بخش می باشند اما در برخی موارد هنگام استفاده از آن بسیار پیچیده به نظر می رسند . بدین ترتیب نه تنها ویژگی ها وخواص یک سایت و یا محصول مهم می باشند بلکه وضعیت نیز در تجربه کاربری  بسیار حائز اهمیت است همچنین بسیار روشن است که این تجربه کاربری در طول زمان تکامل می یابند . وقتی شما با یک سایت جدید برای اولین بار در حال تعاکل هستید شامل در بار اول کمی سردرگم باشید این یک تجربه اولیه می باشد مانند گوشی های جدیدی که شاید هر کاربر برای اولین بار خریداری می کنند . اگر دوست دارید کاربران در این وضعیت برای اولین بار گرفتار و سردرگم نشوند باید به جمع آوری اطلاعات کافی هنگام درگیر شدن با سایت بپردازید و راه حل های آن را کشف نمایید .

UX را درک کنید

تجربه کاربری را باید به درستی درک کنید و براساس آن طراحی را انجام دهید . به عبارتی دیگر باید احساسات کاربر را درک و در طراحی مورد استفاده قرار داد . برخی از عوامل که باید به آن توجه کرد شامل سودمندی ، قابلیت استفاده دسترسی ، اعتبار ، طلوبیت و ارزش است . مصاحبه با کاربران ، نظر سنجی ها ، بازخورد مستقیم و رعایت روند های بازار ، برخی از راه های است که می توان برای درک کاربر و احساسات آن مورد استفاده قرار گیرد .


عوامل مورد نیاز طراحی UX در نظر گرفته شده عبارتند از :

·         نیازهای کاربران شما چیست ؟

·         چگونه آنها به یک محصول و خدمات مشابه پاسخ می دهند؟

·         چه چیزی جا افتاده؟

·         چگونه می توان به آن رسیدگی کرد؟

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (66)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1976


  • مشکلات طراحی تجربه کاربر (UX) در سایت