Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
19

سه قانون برای ایجاد یک تجربه مشتری موفق

سه قانون برای ایجاد یک تجربه مشتری موفق

در هنگام طراحی کاربران متفاوتی دخیل هستند مشتری ، طراح و توسعه دهنده ، مدیر سایت و... که هر کدام روش کاملا متفاوتی از نظر تفکر دارند . هدف این است که ذینفعان بتوانند بهترین بهره را از نتیجه کار ببرند . برای همین نیاز است سه  قاعده ارائه شده در این مقاله را به درستی رعایت کنید :

زبان قابل درک برای همه ذینفعان:

زبان یکی از قدرتمند ترین ابزارهایی است که به عنوان انسان آن را دارا می باشیم و با آن ما قادر به ترکیب ذهن و تولید چیزهای شگفت انگیز هستیم . در طراحی یک سایت شاید هنگام برخورد اولیه یک شخص المانی در سایت را با یک نام ببرد و شخص دیگری با یک نام دیگر . برای همین در ابتدا راه ابتدا اصطلاحات را با همدیگر مرور کرده و یک تعریف مشخص ایجاد نمایید که همه از آن استفاده نمایند. این کار نه تنها به همه اجازه می دهد که افکار خود را به روشنی بیان کنند ، بلکه دانش و فهم خود را از این پروژه تقویت خواهند کرد.


اگر این کار را نکنید مشکل زیر که در برخی پروژه های واقعی پیش آمده است حاصل می شود.

·         مدیر سایت : چرا رنگ دکمه محصول را تغییر داده اید ؟ گفتم به آن دست نزنید

·         طراح : این تب محصول است نه دکمه

·         مدیر سایت : نه این دکمه محصول است

با مشتری خود همکاری کنید

یکی از مهمترین قوانین همکاری کردن با مشتری برای رساندن پروژه و یا طراحی می باشد چرا که طراح بعد از طراحی اولیه سایت باید بازخورد مورد نظر را از مشتری دریافت کند . این امر باعث می شود طراح متوجه شود آیا در مسیر درستی حرکت کرده و مطابق با نظر مشتری طراحی کرده است همچنین باعث می شود مشتری مطمئن شود نظر آن مورد اهمیت قرار می گیرد . اگر از این کار خود داری شود جملاتی مانند زیر که به این سبک همکاری نکرده اند را مشاهده می کنید:

مشتری : من انتظار داشتم که این طرح ها را برای 4 هفته ببینم

طراح : طرح ها اینجا هستند

مشتری : این چیزی نیست که من تصور می کردم !!


سازماندهی کردن و استفاده از Wireframe

هنگام طراحی سعی شود که فرآیند های طراحی به طور منظم سازماندهی شود و هر بازخوردی از مشتری پس از جمع آوری و تحلیل در برنامه ریزی و سازماندهی اثر بگذارد . همچنین می توانید از یک جدول برای این کار استفاده نمایید تا کارهای انجام شده ، در حال انجام و یا کارهای که می خواهید در آینده انجام دهید را مورد بررسی قرار دهید . بدین صورت هیچ وقت در زمانی که نیاز دارید به هر دلیلی به فرآیندهای گذشته برگردین سردرگم و گیج نخواهید شد . همچنین با استفاده از Wireframe (شمای کلی سایت) می توانید اهداف ، بازخودرها را در قالب مناسب خود طراحی کنید . همچنین هنگامی که اصلاحیه ها به پایان می رسد ، مشترین به وضوح می توان مشاهده کند طرح به طور کلی به چه شکلی ایجاد شده است.

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (55)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1988


  • سه قانون برای ایجاد یک تجربه مشتری موفق