Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
20

قابلیت استفاده و مقرون به صرفه برای حفظ مشتری

قابلیت استفاده و مقرون به صرفه برای حفظ مشتری

ما در باره طراحی سایت و روش های مختلف آن در مقالات گذشته توضیحاتی دادیم ولی یک مورد که برای اعتبار یک سایت بسیار حائز اهمیت می باشد ، محصولات و خدماتی است که آن سایت در حال ارائه آن می باشد درست است چیدمان و مباحث UX ،UI ،CX ، BX در سایت مهم می باشد ولی در آخر آن چیزی که مشتری را راضی نگه می دارد کیفیت خدمات و یا محصولات ارائه شده در سایت است اگر می خواهید مشتری وفاداری داشته باشید باید محصولات و خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه کنید در این مقاله می خواهیم راجب این موضوع صحبت کنیم .


در گذشته مشتری براساس پولی که پرداخت می کرد خدمات مختلفی از سایت دریافت می کرد ولی امروزه برخی از خدمات و یا محصولات با مبلغ ارزان تر و دارای ویژگی کمتر در بعضی مواقع بهتر از خدمات و محصولات مشابه که گران تر هستند ، به مشتری داده می شود . هنگامی که به قابلیت استفاده و مقرون به صرفه روی می آورید مردم به دنبال محصولات و خدماتی می گردند که می توانند با بهترین قیمت در دسترس قرار گیرند. سوال مطرح می شود چگونه می توان این دو (کیفیت و هزینه کم) را با هم ادغام کرد ؟ چرا که این رابطه کلیدی برای حفظ مشتریان می باشد . سازمان استاندارد بین المللی (ISO) میزان استفاده از محصول توسط کاربران برای دستیابی به اهداف مشخص با کارایی را مشخص می کند . یک مثال در این باره شامل مد T می باشد مثلا هنگامی که اتومبیل اختراع شد بیشتر مردم با کشتی ، قطار ، اسب و پای پیاده به سرکار خود می رفتند و یا مسافرت می کردند که هر کدام از آنها معایب و مزایای خود را دارند مثلا قطار و کشتی در بیشتر مواقع در ساعتی که باید حضور داشته باشد به علل های مختلف حضور نداشتند و یا اسب پس از طی مسافتی باید حتما استراحت می کرد ولی ماشین باعث شد خود شخص بدون هیچ نگرانی از دیرکردش برنامه ریزی سفر را انجام دهد .  همین امر باعث شد خط مونتاژ این محصول بالا رود این باعث شد فروش مدل T به دلیل معرفی خط مونتاژ به طور چشمگیری افزایش یابد . بنابراین این امر به افراد اجازه می داد تا به بهترین وجه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه از وسایل نقلیه استفاده کنند . امروزه بسیاری از شرکت ها شامل یک بخش کنترل کیفیت می باشند تا ببینند آیا محصول یا سرویس آنها که در سایت ارائه می شود برای مشتری با قیمت مناسب می باشد . بسیاری از شرکت ها یک مطالعه کاربردی را انجام می دهند تا تعیین کنند آیا محصول یا سرویس آماده است تا با کمترین مقدار نقص طراحی ، در بازار عرضه شود .  یکی از مهم ترین مواردی که شما در حال تلاش برای سازگاری با قابلیت استفاده و مقرون به صرفه بودن است ، سرمیه گذاری در مراحل اولیه توسه ، صرفه جویی در معایب و مسائل مربوط به طراحی قبل از فروش محصولات و خدمات در سایت و معرفی آن به بازار هدف می باشد . تصمیمات طراحی یک محصول و یا خدمات 10 درصد از فرآیند طراحی محصول می تواند 90 درصد از هزینه و عملکرد محصول را تعیین کند و راحل اولیه را برای این فرآیند حیاتی نماید . بنابراین سعی کنید پول بیشتری را در مراحل اولیه سرمایه گذاری کنید تا بعدا هزینه آن را به مشتریان منتقل نکنید .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (68)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 1991


  • قابلیت استفاده و مقرون به صرفه برای حفظ مشتری