Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
21

چند مثال در تجربه کاربری ناموفق در تجارت الکترونیک و دلایل آن

چند مثال در تجربه کاربری ناموفق در تجارت الکترونیک و دلایل آن

دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از سایت های تجارت الکترونیک پول های زیادی را خرج سرمایه گذاری خود می کنند ولی موفق به بازدهی مناسب پس از طی فرآیندهای مورد نظر نمی شوند . یکی از دلایل ناکامی در تجارت الکترونیک تجربه کاربری بد می باشد . هدف هر سایت فروش محصولات و خدمات و جذب مشتریان می باشد شکی نیست که کیفیت UX می تواند فرآیند خرید را متوقف کند یا نقش آن را در موفقیت یک سایت ایجاد نماید . در این مقاله به چند مثال در مورد ناکامی در تجربه کاربری در سایت که در نتیجه به ناکامی در فرآیند فروش خدمات و محصولات منجر شده است می پردازیم .


عدم وجود فیلم های در صفحه محصول

یک سایت تجارت الکترونیک نیاز دارد در صفحه محصولات جذابیت ویژه ای داشته باشد که این جذابیت می تواند شامل متن ها ، تصاویر و فیلم های ویدئو آن محصولات شرکت باشند . اما بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک در صفحات محصولات خود از فیلم ها استفاده نمی کنند در صورتی که فیلم ها می توانند در طی زمان کوتاهی مشتریان خود را قانع به خرید محصولات نمایند . بر طبق آمارهای صورت گرفته شده کاربران تنها چند ثانیه بر روی یک صفحه می مانند و اگر رای آنها جذابیتی نداشته باشد آن را ترک می کنند ولی داشتن یک ویدئو در آن صفحه کاربر را مجبور می کند که آن را اجرا من فیلم محصولات را تماشا کند .


اطلاعات کافی درباره محصول

توضیحات کافی درباره محصول باعث می شود کاربران سوالاتی را که در ذهن خود از آن محصول داشته باشند را هنگام خوندن توضیحات به دست آورند برطبق یک نظر سنجی در سایت های تجارت الکترونیم بیش از 42 درصد از کسانی که منصرف به خرید آنلاین شده اند گفته اند نداشتن توضیحات کافی عامل نخریدن محصول شده است همچنین اطلاعات محصول یکی از مهم ترین اجزای UX سایت می باشد . البته نیازی نیست یک متن بلند و طولانی نوشته شود بلکه باید مطالب دقیق و با توضیحات کامل از ویژگی های محصول بیان گردد .


تصاویر محصول

هنگام نمایش یک صفحه محصول توسط کاربران چیزی که آنها را بسیار جذب محصول می کند تصاویری است که از محصول گرفته شده است. توصیه می شود تصاویر از قسمت های مختلف محصول و با کیفیت بالا گرفته شود متاسفانه همچنان سایت های وجود دارند که تصاویر بی کیفیت برای محصولات خود در سایت قرار می دهند که باعث از دست رفتن اعتماد کاربران می شود


خدمات ضعیف سرویس

بسیاری از مشتریان و کاربران خدمات و سرویس های که یک شرکت بعد از خرید محصولات ارائه می دهند برای آنها مهم می باشند چرا که بعد از محصولات ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند بنابراین دوست دارند شرکت که از آنها محصولات را خریداری کرده اند بتوانند به سرعت به آنها پاسخگو باشند و آنها را در زمینه مواردی که با محصولات به مشکل برخورده اند یاری رسانند . بنابرایت سعی کنید خدمات سایت را برجسته نمایید و به کاربران اطمینان دهید آن ها را تنها نخواهید گذاشت و بعد از خرید مشتریان خود را یاری می رسانید این باعث می شود مشتری و یا کاربران آنلاین اعتماد بیشتری به سایت و محصولات آنها کنند .

 

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (56)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2000


  • چند مثال در تجربه کاربری ناموفق در تجارت الکترونیک و دلایل آن