Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
23

چت زنده راهکاری برای پیشتیبانی از مشتری در سایت

چت زنده راهکاری برای پیشتیبانی از مشتری در سایت

خدمات مشتری یکی از مهم ترین جنبه های خرده فروشی آنلاین و همه شرکت های که می خواهند یک سیستم پشتیبانی قوی ایجاد نمایند . بر اساس یک نظر سنجی اخیر حدود 83 درصد مشتریان و کاربران آنلاین نیاز دارند از پشتیبانی آنلاین بهره ببرند ، خدمات مشتری در واقع کمک و مشاوره ارائه شده در یک شرکت به آن دسته از افرادی که از محصولات و خدمات خود خریداری یا استفاده می کنند . عدم کمک به این مشتریان می تواند پیامدهای جدی داشته باشد همچنین خدمات ضعیف به مشتری می تواند به اعتبار یک سایت لطمات جبران ناپذیری بزند . بر طیق یک نظرسنجی 45 درصد مشتریان آنلاین در صورتی که خدمات مشتری قوی به صورت بی درنگ دریافت نکنند به سرعت از سایت خارج می شوند . همین امر باعث می شود بیشتر تجارت الکترونیک آنلاین بخصوص سایت های فروشگاه آنلاین باید یک نقطه تماس با مشتری داشته باشند با این حال روش های سنتی بسیار کند و کسل کننده می باشد آماری در سال 2013 نشان می دهد استفاده از روش های سنتی باعث شده است 63 درصد مشتریان سایت برای ضعیف بودن نوع خدمات مشتری از آن سایت به سایت دیگر مهاجرت کنند .


مقداری از این نوع شکایت ها شامل موارد زیر می باشد:

·         نیاز به تماس تلفنی برای یک خرید به صورت مکرر

·         زمان های طولانی باید منتظر برقرار مانند تماس تلفنی بمانند

·         نداشتن دانش کافی و یا اطلاع کافی کارمند از مشکل به وجود آمده برای مشتری

بنابراین داشتن یک سیستم خدمات مشتری قوی هنگام طراحی سایت برای شرکت بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که نداشتن پشتیبانی درست از محصولات و خدمات شرکت در سایت مشتریان و کاربران آنلاین را ناراضی می کنند . پشتیبانی از چت که معمولا یک شخص و یا کارمند آگاه به خدمات و محصولات در سایت عهده دار آن می شود می تواند یک نقشی سازنده در قوی تر کردن سرویس خدمات مشتریان ایفا نماید . البته توجه داشته باشید براساس آمارهای انجام شده در بسیاری از پشتیانی هایآنلاین که دارای چت آنلاین در سایت بوده اند مشتریان بیش از 60 ثانیه راضی به برقراری ارتباط با کارمندان سایت در چت آنلاین نمی باشند و باید در طول این مدت مشکل آنها برطرف شود در غیر اینصورت چت آنلاین را نیز رها می کنند . برطبق آمارهای انجام شده 73 درصد مشتریان از چت آنلاین در فروشگاه های آنلاین رضایت داشته اند و دیگر نیازی به ایمیل و یا تلفن به سایت نمی بینند اما با این حال بسیاری از مشتریان برای اینکه نیازها خود را برای دفعات بعد ثبت شده نگه دارند دوست دارند از سیستم تکتینگ سایت نیز استفاده کنند.

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (59)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2007


  • چت زنده راهکاری برای پیشتیبانی از مشتری در سایت