Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
23

مسیریابی چشم در سایت چقدر مهم می باشد ؟

مسیریابی چشم در سایت چقدر مهم می باشد ؟

امروزه بر روی مسیریابی چشم در سایت ها تحقیقات بسیاری انجام شده است ، اینکه چرا کاربران و یا مشتریان بالقوه در وسط راه و بعد کلیک بر روی خرید محصول آن را رها می کنند همچنان جای سوال و اما وا گر دارد از این رو بسیار از محققان و تجریه و تحلیلگران دوست دارند بدانند چرا این اتفاق می افتد ؟ یکی از راهکارها ردیابی چشم خریدار هنگام خرید می باشد که می تواند به سوالات پاسخ دهد . اما سختی و مشکلات ردیابی چشم بازدیدکننده باعث می شود که تنها درصد کمی از طراحان سایت بتوانند این کار را در سایت های خود ایجاد و یا انجام دهند . علیرغم پیشرفت های تکنولوژی از لحاظ به صرفه بودن پیاده سازی آن در سایت همچنان تجزیه و تحلیل این نوع داده ها پر هزینه می باشد . یک روش معمول برای محاسبه تمرکز چشم کاربران موقعیت نور نزدیک به مادون قرمز (منعکس کننده چشم ) به موقعیت موس و مختصات آن در صفحه نمایش می باشد . با ضبط کردن این نوع اطلاعات و مختصا آن در دیتابیس سایت می توان تجریه و تحلیل دقیقی از رفتار هر یک از کاربران با بخش های سایت انجام داد  .


ردیابی چشم در سایت از آن جهت مهم می باشد که شاید اشخاصی که در سایت یک عمل و یا یک حرکتی را انجام می دهند هنگامی که در مصاحبه از آنها پرسش می شود چرا به این عمل در سایت دست زده اند یا نتوانند به صورت واضح بیان کنند یا به طور کلی عمل انجام شده در سایت را فراموش کرده باشند اما در ردیابی چشم در سایت که به عوامل مهمی از جمله نگه داشتن طول و عرض مختصات از طریق موس می باشد می توان عملکرد دقیق مشتریان را زیر نظر داشت . عمل ردیابی چشم می تواند به کشف حقایقی که نمی توان با هیچ تست در سایت به آن رسید کمک کرد . برای مثال در یک بازی کامپیوتری که بر صورت آنلاین از طریق مرورگر های وب انجام می شد یک دکمه Review وجود داشت که بسیاری از کاربران آن را می دیدند ولی هنگامی که موس را روی آن می بردند بسیار از آن ها منصرف می شدند همین امر باعث شد تا طراحان پی ببرند دکمه بسیار واضح قابل دیدن است ولی جذابیت لازم بر روی کلیک کردن را توسط کاربران آنلاین را ندارد .


تصاویر گرفته شده نشان می دهد که یک شرکت کننده بر روی چه بخش های از سایت کلیک و یا آن را دیده است و نشان می دهد چه مناطقی برای کاربر جذاب بوده است و به چه مناطقی نگاه کرده ولی آن را کلیک نکرده است و بسیار از مواردی که به راحتی می توان از آن اطلاعات مفیدی کسب کرد . همانطوری که نیلسون و پرینس در کتاب خود به نام Eyetracking Usability Web اشاره کرده اند سایت ها می توانند با استفاده از ردیابی چشم سریع تر و بهتر به مقاصد خود برای برطرف کردن مشکلات تعامل به مشتری و کاربران آنلاین برسند .


اما استفاده از ردیابی چشم همانطور که گفته شد هزینه بر می باشد هزینه آن فقط پیاده سازی آن در طراحی سایت نمی باشد چرا که بعد از آن نیز هزینه های دیگری از جمله موارد زیر وجود دارد :

·         شما باید کارکنان با زمینه مناسب برای آموزش ردیابی چشم داشته باشید

·         شما باید منابع را برای خرید تجهیزات و آموزش کارکنان برای استفاده از آن داشته باشید

·         شما باید به طور منظم مطالعات ردیابی چشم را انجام خواهید داد

·         شما باید مطمئن باشید که افزایش عمق یافته ها ارزش زمان و هزینه خواهد داشت

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (50)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2009


  • مسیریابی چشم در سایت چقدر مهم می باشد ؟