Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
24

ابزارهای مهم در طراحی تجربه کاربری (UX) در سایت

ابزارهای مهم در طراحی تجربه کاربری (UX) در سایت

با افزایش دسترسی به خدمات آنلاین ، سایت ها و برنامه کاربردی وب به طور فزاینده پیچیده شده است . اینترنت و دنیای مجازی شانسی برای زسدن به کسب و کار پردرآمد برای هر قشر از جامعه می باشد . موفقیت هر کسب و کار بستگی به هماهنگی اهداف کسب و کار با نیازهای مشتری دارد شما می توانید از ابزارهای مختلف آنلاین استفاده کنید که به شما کمک می کند آن را انجام دهید . این ابزارها که برای طراحی سایت و یا طراحی محصولات براساس تجربه کاربری (UX) طبقه بندی شده اند عمدا دارای سه دسته می باشند :

تحقیق : نگاهی اجمالی به آنچه کاربران می گویند و هنگام تعامل با سایت  یا سرویس آن انجام می دهند . اندازه گیری اثر تغییرات طراحی و نظارت KPI.

طراحی : نمونه اولیه قبل از انجام هر توسعه ای ضروری می باشد . تکرار کردن نمونه ها برای به دست اوردن نیازهای مورد نظر.

همکاری : ساده کردن کردن روند طراحی و ساده سازی ارتباط با اعضای تیم و ذینفعان .

ما در این مقاله قصد داریم برای هر یک از طبقات اعلان شده ابزارهای را شرح دهیم تا طراحان و توسعه دهندگان بتوانند از آن ها استفاده نمایند.


ابزارهای تحقیق

UsabilityTools:  از دو منظر می شود تحقیق درباره چگونگی تعامل سایت با مشتریان را ایجاد کرد ، یکی آن که خود را جای مشتریان بگذاریم و دیگری از خود مشتریان نیازهای آنها را در سایت بپرسیم . این پلتفرم ترکیبی از هر دو است با یک پنل تحقیقاتی به بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان شما می توانید تجربه آنها و نیازهای که هر یک برای سایت های مختلف گفته اند را جویا شوید.


Woopra : پیگیری ، تجزیه و تحلیل و اقدام بر روی داده های مشتریان از مواردی است که این ابزار انجام می دهد . Woopra کمک می کند تا نقاط سایت را بعد از تجزیه و تحلیل بهتر بشناسید تا بتوانید آنها را بهبود ببخشید . اطلاعاتی که به دست می آید این اجازه را به شما می دهد ابتکارات بازاریابی را اندازه گیری نمایید و ROI هریک را بسنجید .


MouseStats : اگر می خواهید تمامی حرکات موس کاربران ، کلیک ها و... را در سایت خود مشاهده کنید از این ابزار استفاده نمایید . با استفاده از این ابزار شما می توانید متوجه شوید کدام بخش از صفحات شما توجه بیشتری را جلب می کنند و کدام بخش کاربران را گیج کرده است . همچنین باعث می شود تا شما متوجه شوید کدام موارد باعث لغو خرید توسط مشتری شده است .


ابزارهای طراحی

Wireframe یک تکنیک مهم برای کاهش هزینه و خطر درگیر شدن در ایجاد سیستم های پیچیده را کاهش می دهد. این شامل ساخت یک نسخه کوچک از طراحی سایت اولیه برای بدست آوردن بازخورد مشتریان و کاربران سایت می باشد.

UXPin : یکی از به روزترین خدمات طراحی اخیر استفاده از این ابزار می باشد . UXPin دارای ویژگی رها کردن و کشیدن است و هر شخصی می تواند به راحتی طرح مربوط به خود را با این ابزار در زمان کوتاه طراحی کند .


Balsamiq : این ابزار به خاطر سادگی آن شهرت دارد .شما در این ابزار احساس می کنید هنگا طراحی مداد و کاغذ در دست دارید و در حال طراحی برای یک نمونه اولیه سایت خود می باشید .


Mockingbird: ایجاد ، پیوند ، پیش نمایش و به اشتراک گذاری مدل های سایت این کاری است که این ابزار انجام می دهد . اگر می خواهید ایده جدید را امتحان کنید Mockingbird ابزارهای قوی در اختیارتان قرار می دهد .

ابزارهای همکاری

هر پروژه بزرگ یا متوسطی نیاز به همکار تیمی دارد . برطرف کردن نیازهای ذینفعان مختلف به حفظ تعادل بین اهداف مختلف کسب و کار کمک می کند .

Concept Inbox : بازخورد ویژوال و طراحی نمونه کارها تعاملی طراحان هدف ، به شما اجزاره می دهد تا در زمان واقعی کار خود را با مشتریان انجام دهید .


Prevue : یک پلتفرم اشتراک پذیری طراحی . این یک راه ساده برای طراحان برای بارگذاری ، سازماندهی و به اشتراک گذاری کار خود با هم تیمی ها و حتی مشتریان می باشد .


Red Pen : شاید ساده ترین سرویس بررسی طراحی همین ابزار می باشد که به شما اجازه می دهد موارد مورد بررسی را به اشتراک بگذارید .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (51)
کد خبر: 2014


  • ابزارهای مهم در طراحی تجربه کاربری (UX) در سایت