Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
24

چگونه UX بر بازاریابی ایمیل تاثیر می گذارد؟

چگونه UX بر بازاریابی ایمیل تاثیر می گذارد؟

آیا طراحی UX و بازاریابی ایمیل دو چیز متفاوت می باشند؟ چگونه یکی از آنها بر روی دیگری تاثیر می گذارد؟ طراحی تجربه کاربری (UX) در طول سال های اخیر به دلیل ظهور وب 2 در سایت ه بسیار مورد استفاده قرار گرفته می شود . این باعث شده است تعامل بیشتری بین سایت و کاربران ایجاد شود. همچنین می توان تجربه کاربری در زمان طراحی سایت را به موارد زیر تقسیم کرد :

عناصر مارک لوگو ، برچسب ها ، رنگ ها و کاراکترها علامت تجاری که به طور مداوم در سایت یک برند مورد استفاده قرار می گیرد .

·         سرعت سایت و طراحی و زیبا شناسی

·         سهولت در ناوبری و راحتی در استفاده

·         قابلیت یافتن محصولات و خدمات

·         کیفیت و انطباق ازتباطات مشتری از طریق خدمات مشتری ، شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و وبلاگ ها


اگر ارتباطات مشتری بخشی از UX می باشد نمی توانیم بازاریابی ایمیل را نادیده بگیریم . یکی از رایج ترین شیوه های ارتباطات مشتری و ابزار بازاریابی است که یکی از بالاترین بازده ای در سرمایه گذاری را خواهد داشت . قبل از ازتباط بین طراحی UX در یک سایت و بازاریابی ایمیل صحبت کنیم مواردی جهت یک ایمیل خوب را به شما توضیح دهیم :

·         خطوط کوتاه ، مرتبط و شخصی

·         موضوع جذاب که پیام اصلی و جذابیت لازم را داشته باشد

·         خلاصه متن اما جالب ، استفاده از موارد مهم و بیان اهداف متن و نمایش آمارهای مورد نظر برای رسیدن به هدف

·         ایجاد CAT در متن ایمیل برای کلیک کردن مشتری هنگام خواندن متن

·         جلوگیری از استفاده بیش از حد تصاویر و استفاده از تصویر خیره کننده برای جذب خوانندگان وارتباط آن با متن

·         استفاده از ویژگی Alt در تصاویر ارسال شده

·         برای حفظ تمرکز بر روی CAT از نوارهای ناوبری داخل ایمیل استفاده کنید

حال که می دایم ایمیل بخشی از تجربه کاربری است ، بیاید بازاریابی ایمیل و UX را با هم بسنجیم و ببینیم چگونه UX می تواند تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد .

نگاه و احساس مشابه

اجازه دهید نکاه و احساس ایمیل شما با نگاه و احساس سایت شما منطبق باشد .

برای شناسایی راحت تر از لوگوها و ویژگی های سایت استفاده کنید

اجازه دهید مشتری به راحتی ایمیل های شرکت را تشخیص دهد . مشتریانی که ایمیل خود را از یک نام تجاری دریافت می کنند معمولا با مارک تجاری آشنا خواهند شد و با تکرار همان برند در سایت و ... می توان آن را از دید کاربر برجسته کرد .

ضبط ایمیل های شناسه

همانطور که قبلا ذکر شده است ، بازاریابی ایمیل یکی از بالاترین ROI ها را در بین تمام ابزارهای بازاریابی دارد . با توجه به بازایابی ایمیل به طور میانگی برای هر ارسال ایمیل دسته ای به مشتریان مبلغی حدود 67 دلار خرج می شود.


صفحات فرود بهینه ایمیل = تبدیل بیشتر

یک ایمیل عالی فقط به عنوان صفحه اصلی است که مشتری آن را در سایت هدایت می کند بنابراین ایمیل را می توان یک صفحه فرود برای کلیک کردن و رفتن به سایت دانست که نرخ تبدیل را بیشتر می کند .

بهینه سازی برای موبایل

امروزه باید هنگام طراحی هر چیزی در اینترنت موبایل و تبلت را نیز درنظر بگیرید چرا که استفاده از آن هر روز رو به افزایش می باشد . براساس یک مطالعه از هر 5 کاربر در آمریکا 4 نفر از موبایل به خری اینترنتی رو می آورند این این امر در کشورهای نظیر ایران نیز روبه افزایش می باشد بنابراین به نظر می ردس که بهینه سازی بازاریابی ایمیل باید به درستی نشان داده شود . مواردی که باید در بهنه سازی ایمیل در موبایل رعایت کرد شامل موارد زیر می باشد :

·         موضوع باید کمتر از 60 کاراکتر شود

·         فونت متن باید بین 13 تا 14 پیکسل پو هدر آن نیز 22 پیکسل می باشد

·         به جای فلش از HTML5 و CSS استفاده شود

·         طول پیام حداکثر حداکثر 320 پیکسل برای اندروید و ایفون باشد

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (58)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2016


  • چگونه UX بر بازاریابی ایمیل تاثیر می گذارد؟