Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
24

چگونگی افزایش اثربخشی سایت با توجه به ردیابی کاربران

چگونگی افزایش اثربخشی سایت با توجه به ردیابی کاربران

بعد از طراحی سایت مدیر سایت انتظار دارد ترافیک قابل توجهی به سایت وارد شود در صورتی که در اکثر موارد این طور نمی شود . یکی از راه ها برای ایجاد سنجش درست استفاده از آزمایش A/B در سایت می باشد . یک مدیر سایت نه تنها با شاخص عملکرد کلیدی (KPI) نرخ تبدیل سایت را در هنگام بهینه سازی آن مورد بررسی قرار می دهد بلکه نگاهی عمیق تر به روانشناسی کاربران سایت می پردازد و  از ابزارهای دیگر که کل چرخه AIDA (توجه(Attention) ، علاقه(Interest) ، خواسته(Desire) ، عمل (Act)) در سایت را زیر نظر دارد استفاده می کند .


دو شاخص وجود دارند که به شدت از نرخ تبدیل پشتیبانی می کنند و می تواند به شما در ایجاد یک رویکرد قوی تر در مورد آنچه که با سایت شما انجام می شود کمک کند :

·         میزان توجه (AR) : تعداد افرادی که فقط به یک عنصر خاص نگاه کردند

·         علاقه مندان نرخ (ER) : تعداد افراد و زمانی که آنها به دنبال عنصر خاص در سایت می گردند

این دو شاخص مورد توجه در کسب و کار سایت هستند و به مدیر سایت در درک بهتر کاربران کمک می کند . در حال حاضر چند ابزار وجود دارد که می توان از این معیارها استفاده کنند. مطالعات ردیابی چشم دقیق تر اما گران تر می باشند و وقت زیادی را باید صرف تجزیه و تحلیل آن کرد همچنین ابزاری به نام Attensee وجود دارد که بینش های قابل اعتمادی را به دست می آورد ( در واقع ، رفتار واقعی انسان را در قالب مطالعات تعاملی ضبط می کند) و در عین حال برای شرکت های متوسط نیز مقرون به صرفه می باشد با نگاه به این ابزار به منظور بهینه سازی و تبدیل بیشتر باید سوالات زیر مطرح شود :

·         چه چیزی در صفحه ارائه می شود؟

·         چه چیزی باعث جذابیت صفحه سایت می شود؟

·         بازدید کننده صفحه سایت چه چیزی را می خواهد انجام دهد؟


نگاهی به تصاویر گرفته شده  یک نرخ علاقه مندی (ER) را نشان می دهد اینکه چه چیزی در صفحه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و دارای جذابیت بیشتری می باشد و طراح سایت می خواهد چه عملی را کاربران سایت در آن صفحه انجام دهند. همچنین باید یک سوال اساسی را از سایت طراحی شده پرسید ، این سایت آیا هیچ توجهی را به خود جلب می کند ؟ آیا کاربران المانی را که می خواهم در صفحه سایت برجسته به نظر برسد را درک می کنند؟ ابزار Attensee دارای برخی از ویژگی ها است که به طراح اجازه می دهد موارد مورد توجه سایت را بهتر و بیشتر در سایت برجسته نماید این کار با استفاده از هزاران الگویی که از تجارت طراحی سایت ها دیگر انجام شده است پیشنهاد می شود .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (105)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2018


  • چگونگی افزایش اثربخشی سایت با توجه به ردیابی کاربران