Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
25

روانشناسی پرداخت در فروشگاه اینترنتی

روانشناسی پرداخت در فروشگاه اینترنتی

هنگامی که شما در حال ایجاد یک تجارت الکترونیک هستید طبیعی است که باید در زمان زیادی را صرف المان های سایت انجام دهید تا خریداران بیشتری را جذب سایت نمایید . صفحه اصلی باید نقش یک راهنمای خوب را در این نوع سایت ها ایفا کند این در حالی است که تمرکز اصلی بر روی صفحات محصولات برای جذب مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری امری ضروری می باشد .  برطبق آمارهای اخیر در سایت های فروشگاهی نرخ رها کردن سبد خرید توسط کاربران رو به افزایش است و به 67 درصد رسیده است این درحالی است که می توان با رعایت مسائل در سایت فروشگاهی این نرخ را کم کرد وبه حداقل رساند. همچنین برای هر دلیلی که مشتری بخاطر آن سبد خرید خود را رها کرده است راه حل های منطقی وجود دارد در واقع در این مقاله می خواهیم با یک روانشناسی پرداخت روش های برای جلوگیری از رها کردن سبد خرید مشتریان را شرح دهیم .


هزینه حمل و نقل

یکی از مسائلی که باعث می شود مشتریان در سایت منصرف شوند هزینه حمل و نقل می باشد ، طراح سایت باید توجه نماید که هزینه حمل و نقل را در آخر محاسبات سبد خرید محاسبه شود و نه در تمامی مراحل خرید . همچنین سعی شود کاربر را تشویق کرد اگر بیشتر از حد معمول که سیاست شرکت می باشد خرید انجام دهد حمل و نقل حذف و یا حداقل تخفیف جدی خواهد خورد که این امر باعث می شود مشتری در خرید محصول و یا خدمات دیگر سایت بیشتر ترغیب شود.


قبل از خرید مجبور به ثبت نام هستند

یکی از روش های که باعث می شود تعداد خرید ها در یک سایت افزایش یابد این است که کاربران را قبل از خرید و تا مرحله پایانی آن مجبور به ثبت نام نکنیم این باعث می شود حس منفی ثبت نام در اولین مرحله خرید از ذهن مشتریان و کاربران آنلاین حذف شود و در آخر پس از انتخاب محصول مورد علاقه و یا سرویس خود آن را انجام دهد. همچنین می توان از سیستم ایمیل های عمومی مانند یاهو یا جمیل ثبت نام را انجام داد که خریداران وقت زیادی را صرف ثبت نام نکنند. یکی از دلایل دیگر که کاربران دوست ندارند ثبت نام کنند و یا اطلاعات واقعی خود را در سایت قرار دهند این است که آنها فکر می کنند به زودی با هجومی از ایمیل های بازاریابی و یا اس ام اس های آگهی توسط شرکت روبرو می شوند که این کار نیز ذهن مخاطبان را وادار می کند که از خرید منصرف شوند.


فرآیندهای طولانی و خسته کننده خرید

میانگین طول فرآیند خرید در یک سایت تجارت الکترونیک کمی بیش از 5 مرحله می باشد . بنابراین یک قاعده خوب این است که سعی نکنید فرآیند خرید را بیش از 5 مرحله انجام دهید . بنابراین مهم این است که در هر مرحله کاربران چه چیزی را انجام می دهند متمرکز شوید. در برخی از سایت های تجارت الکترونیک هنگام طراحی سایت به اشتباه یک چیز دو بار در دو مرحله مختلف در فرآیند خرید درخواست می شود که باعث کسل شدن کاربر می گردد. به سایت های بزرگ تجارت الکترونیکی جهان نگاه کنید و ببنید چگونه سادگی فرآیندها را در خرید انجام می دهند .

اطلاعات تماس وجود ندارد ، نداشتن آیکون Help در فیلدهای خرید

برخی از کاربران هنگام دیدن فرآیند خرید گیج می شوند و می خواهند به سرعت با مسئولان سایت تماس بگیرند نبود شماره تماس به صورت واضح در صفحه سایت و در فرآیندهای خرید می تواند کاربران را دلسرد کنند چرا که آنها فکر می کنند مسئولان سایت هیچ پشتیبانی درستی از سایت نمی کنند همچنین می توان علاوه بر قرار دادن شماره تماس در صفحات سایت ، چت آنلاین برای کمک به مشتریان نیز طراحی و در سایت قرار داد. همچنین سعی شود برای هر فلید یک آیکون Help قرار دهید تا آن ها را برای پرکردن فیلد های خرید کمک نمایند

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (59)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2020


  • روانشناسی پرداخت در فروشگاه اینترنتی