Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
25

روش های برای بهتر کردن آزمایش A/B در سایت

روش های برای بهتر کردن آزمایش A/B در سایت

تست A/B یکی از بهترین روش های بهبود نرخ تبدیل یک سایت است ( زمانی که به درستی انجام شود) اما اغلب موارد تعداد آزمایش های انجام شده با A/B به درستی صورت نمی گیرد . ما در این مقاله قصد داریم روش های برای بهتر انجام دادن آزمایش A/B در سایت را شرح دهیم .

گوگل آنالیز را برای بهتر آزمایش کردن بررسی نمایید

چگونه کاربران در سایت شما شروع به حرکت می کنند؟ از چه صفحاتی از سایت شما بیشتر بازدید می شود؟ چه مطالبی را در سایت شما بیشتر جستجو می کنند در واقع استفاده از گوگل آنالیز کمک می کند دید بهتری برای آزمایش A/B در سایت به مدیران سایت داده شود .

چگونه کاربران سایت با شما تعامل می کنند

با استفاده از سایت crazyegg.com شما می توانید نه تنها کلیک کردن کاربران بر روی صفحات خود را مشاهده نمایید بلکه نوع اسکرول کردن هر یک از کاربران و قرار دادن موس بر روی هر المان و پیدا کردن بیشترین مکان های کلیک شده در هر صفحه را مشاهده می کنید با استفاده از این سایت می توانید بفهمید چگونه سایت شما با کاربران تعامل سازنده انجام می دهد .


نظرسنجی مشتریان

گاهی فقط سوال از مشتریان می تواند شما را در یک آزمایش موفق از سایت همراهی کند . ابزار Qualaroo می تواند به شما برای انجام نظر سنجی جامع برای مشتریان و کاربران سایت کمک کند و نتایج آن موفقیت آمیز باشد .

ایجاد مخاطبان بازار هدف

درک خواسته ها ، ناسازگاری ،ترس و آرزوهای هر بخش بازار هدف ، به شما این امکان را می دهد که پیام خود را سفارشی کنید تا بتوانید اهداف و کلیک های مورد نظر خود را برای مخاطبان خود جذاب نشان دهید . طراحان و تجزیه و تحلیل گران باید براساس اهداف شرکت و نیاز کاربران موارد مورد نظر را در سایت به ترتیب قرار دهند .

رقبای خود را بررسی کن و با پیشنهاد های خود مقابله کن

هر سایت و کمپین تبلیغاتی رقیبان خاص خود را دارند. بنابراین باید دید رقیبان خود در این کسب و کار آنلاین برای جذب مشتریان خود چه می کنند و راهکار آنها چیست . همچنین هنگام ایجاد پیشنهاد در سایت باید به عنوان مشتری و یا کاربر آنلاین با آن پیشنهاد مواجه شوید و نوع جذابیت و یا عدم جذابیت آن را بررسی نمایید .


ازکجا بازدیدکنندگان سایت وارد آن می شوند

اینکه کاربران از کجا وارد سایت می شوند بسیار مهم می باشد چرا که اگر مدیر سایت متوجه شود بیشتر بازدید های انجام شده از کدام منابع می باشد می تواند به راحتی بر روی آن منابع سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد تا بتواند ترافیک بیشتری را جذب سایت خود نماید و در نتیجه کسب و کار آنلاین خود را رونق دهد .

بنابراین فاکتورهای که در تست A/B برای سایت می خواهید انجام دهید بسیار زیاد می باشد و باید موارد زیادی را هنگام آزمایش مورد بررسی قرار دهید تا اطمینان به نتایج آن بیشتر شود . هر کسی می تواند آزمون A/B را انجام دهد اما فقط عده ای کمی می توانند با اطمینان نتایج آن را معتبر بدانند . توجه داشته باشید آزمون A/B یک آزمون جامع بهینه سازی نرخ تبدیل نمی باشد بنابراین نتایج آن را به عنوان یک بهینه سازی نرخ تبدیل فرض ننمایید همچنین با خواندن فاکتورهای فوق می توانید نتایج قابل اطمینان تری در آزمون A/B ایجاد نمایید .

تعداد امتيازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (49)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2023


  • روش های برای بهتر کردن آزمایش A/B در سایت