Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
26

ایجاد اعتماد به نفس به کاربران با طراحی UX

 ایجاد اعتماد به نفس به کاربران با طراحی UX

افزایش اعتماد کاربران به سایت و فضای مجازی همیشه چالشی ثابت برای مدیران و کارآفرینان سایت بوده است . با وجود کلاهبرداران اینترنتی در سایت های مختلف  ایجاد یک محیطی که کاربران در آن احساس راحتی کنند و به خرید محصولات و خدمات خود بپردازیند امری ضروری به نظر می رسد . در واقع طراحی تجربه کاربر (UX) گامی مهم در جهت ایجاد اعتماد به نفس کاربران به سایت و افزایش خرید را به همراه خواهد داشت . صاحبان سایت ها به این امر واقف شده اند و زمان بیشتری را نسبت به گذشته خرج طراحی سایت می نمایند تا مشتریان بالقوه بیشتری را جذب سایت نمایند. ایجاد یک طراحی برای کاربران جدید سایت راحت تر از نگه داشتن کاربران فعلی و وفادار ماندن آن هاست و این چالش نیز همیشه ثابت می ماند . اینستاگرام یک نمونه از این نوع سرویس های می باشد که توانسته است هم کاربران خود را نگه دارد و هم هر روز به کاربران خود بیافزاید . همچنین سایت های مانند جی میل نیز همیشه در حال جذب کردن کاربران بیشتری هستند این در حالی است که آنها با استفاده از ویژگی های که هر چند وقت یکبار به سرویس های سایت  خود می افزایند تا کاربران فعلی خود را از دست نداده و به سمت رقیبان خود نروند . در واقع برای جذب مشتری و وفاداری کاربران و مشتریان فعلی کار بر روی سایت باید به صورت مستمر و با بهره گیر از آخرین تجربه کاربری صورت گیرد تا همیشه کاربران بتوانند اعتماد کاملی را به سایت داشته باشند . با استفاده از تجربه کاربری نه تنها به ایجاد اعتماد در بین کاربران سایت می پردازد بلکه باعث می شود کاربران سایت را به دوستانه خود معرفی نمایند . همچنین باید در سایت سیاستی دنبال شود که کاربران بدانند اطلاعات شخصی آنها به هیچ وجه فاش نمی شود و هیچ کس غیر از آنها نمی توانند به اطلاعات شخصی در سایت دسترسی داشته باشند .


 تست کاربر ، یکی از بهترین و ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه کاربران یک تجربه مثبت در سایت را خواهند داشت می باشد . در حالی که یک توسعه دهنده شاید هیچ تفکری در مورد قرار دادن برند تجاری شرکت در المان های مختلف سایت نظیر المان جستجو را نداشته باشد یک طراح باید این فکر را داشته باشد چگونه می تواند برند را به کاربران در بخش های مختلف و با روش های مختلف نشان دهد تا تجربه مفید و مثبتی از برند در ذهن کاربر ایجاد شود. همچنین بر طبق گزارش eConsultancy تقریبا 18 درصد از خطاهای سایت باعث می شود کاربران هنگام خرید محصولات و یا سرویس از سایت اعتماد خود را نسبت به آن از دست داده و خرید خود را رها کنند . این در حالی است که تست کاربر می تواند خطاهای پیش بینی نشده را نشان دهد و قبل از ارائه به کاربران آن را برطرف کرد.

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (49)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2032


  •  ایجاد اعتماد به نفس به کاربران با طراحی UX