Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
27

اهمیت ردیابی چشم و بهبود نرخ تبدیل در سایت

اهمیت ردیابی چشم و بهبود نرخ تبدیل در سایت

همانطوری که در مقالات قبل گفتیم ردیابی چشم در سایت یکی از بهترین ابزارهای است که می توان از آن برای جمع آوری داده های و رفتار کاربران مورد استفاده قرار گیرد . در واقع ردیاب چشم در سایت به مدیر سایت می گوید که چگونه چشم های کاربران المان های سایت را می بینند و چگونه با آن تعامل می کنند . ابزار های گران برای ردیابی چشم در سایت وجود دارد دو ابزار به نام Crazy Egg و EyeQuant نیز ابزارهای بسیار مفیدی در این زمینه هستند. Crazy Egg ابزاری است که به مدیر سایت نشان می دهد کاربران چه چیزی را دقیقا می بینند و روی آن کلیک می کنند در حالی که ابزار EyeQuant نوعی پیشگویی از چگونگی دیدن کاربران از المان های سایت و مدت زمانی که بر روی یک المان خاص تمرکز می کند را بیان می نماید . ما همچنین در این مقاله اهمیت و ارزش استفاده از ردیابی چشم و بهبود نرخ تبدیل در سایت را توضیح می دهیم .


فرضیه های شما را به چالش می کشد

هنگامی که شما طراحی یک سایت را تمام می کنید بر اساس فرضیاتی آن را طراحی کرده اید درست است که از متخصصان خبره در زمینه های مختلف برای طراحی آن نظرخواهی کرده و آن را در تیم طراحی خود به کار بسته اید اما همیشه برخی از فرضیه ها غلط می باشند با استفاده از ردیابی چشم می توانید به طور کامل متوجه شوید کاربران به چه بخشی های از سایت و یا چه المان های از آن توجه بیشتری می کنند و براساس آن فرضیات غلط خود را در سایت اصلاح نمایید .


عناصر سردرگمی

یکی از مواردی که باعث می شود کاربران سایت را ترک کنند مواردی است که آنها برای پیدا کردن محتوای خود دچار سردرگمی در سایت می شوند آنها بعد از مدتی نمی دانند دقیقا محتوای مورد نظر خود را از کدام بخش تهیه نمایند یکی از مهم تری کارهای که ردیابی چشم می کند برطرف کردن همین سردرگمی است در واقع مدیر سایت با دیدن رفتار کاربران و ردیابی چشم آنها درک می کند کدام از بخش ها برای کاربران سردرگمی ایجاد کرده و نمی توانند به درستی با آن بخش ها تعامل سازنده ایجاد نمایند .

پیدا کردن صفحات پنهان

هنگام تجریه وتحلیل داده ها از طریق ردیابی چشم مدیر سایت در میابد که صفحاتی اصلا از دید کاربران پنهان بوده و کاربران نتوانسته اند به آن ها برسند در واقع زمان زیادی برای طراحی آنها صرف شده است ولی نتوانسته به درستی در سایت دیده شود روش ردیابی چشم این کمک را می کند که صفحات دیده نشده یا کمتر دیده شده را پیدا کرده و آن ها را طوری در صفحا اصلی سایت قرار دهید که بتواند برای مخاطب سایت جلب توجه کند.


دقت در بازنویسی مجدد محتوا

در بازنویسی مجدد محتوا پس از بررسی داده های بدست آمده از ردیابی چشم درسایت دقت بیشتر صورت گیرد چرا که ممکن است کاربران بر روی موضوعی تمرکز داشته باشند که هدف شما نباشد ولی اگر آن را به طور کامل حذف نمایید کاربران خود را از دست دهید بنابراین در این موارد سعی کنید آن بخش را طوری به اهداف سایت خود نزدیک کرده بدون آنکه در محتوا تغییرات عمده ای ایجاد نمایید . همچنین سعی نمایید مطالب که کاربران بیشتر به جستجو آنها می باشند را در بخش های قابل دسترس تر قرار دهید و مطالب بیشتری از آن نوع محتوا ایجاد نمایید

لینک های کلیک شده را پیدا کنید

در ردیابی چشم و اطلاعات داده شده آن ممکن است دیده شود که کاربران بر روی ادامه مطلب و یا بخشی از مطلب کلیک می کنند این بدان معنی است که کاربران حس می کنند بعد از خواندن و یا دیدن این نوع محتوا در سایت برای دیدن اطلاعات بیشتر از آن باید وارد صفحه دیگری شوند حال آنکه هیچ لینکی در آن محتوا وجود ندارد . این نوع محتوا باید دوباره مورد بازبینی قرار گرفته و مطالب آن طوری قرار گیرد که به صفحه و یا بخشی از صفحه برای اطلاعات بیشتر لینک شود.

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (56)
کد خبر: 2036


  • اهمیت ردیابی چشم و بهبود نرخ تبدیل در سایت