Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
30

چند دستورالعمل بهینه سازی نرخ تبدیل تجارت الکترونیک

چند دستورالعمل بهینه سازی نرخ تبدیل تجارت الکترونیک

اگر نرخ تبدیل سایت تجارت الکترونیک شما ضعیف می باشد وقت آن رسیده است که ارزیابی کنید چرا این اتفاق می افتد . یک سایت تجارت الکترونیکی خوب فقط نباید جنبه ترافیک کاربران باشد بلکه باید این کاربران را به مشتریان شرکت تبدیل نماید . این در واقع هدف طراحی سایت تجارت الکترونیک می باشد . در این مقاله ما قصد داریم به برخی از دستورالعمل های بهینه سازی نرخ تبدیل بپردازیم که کمک می کند یک سایت تجارت الکترونیک موفق ایجاد نمایید.


مخاطب هدف شما کیست

اولا شما باید بدانید دقیقا چه کسانی مخاطب هدف شما هستند . از آنجا که خرید یک احساس عاطفی محصوب می شود شما باید بدانیداحساس کاربران شما هنگام خرید چه بوده است همچنین باید الگوی رفتاری خرید خود را بدانید این مواردی از جمله ویژگی های است که باید هنگام بازدید مشتریان خود از سایت مطلع شوید . درک مخاطبان سایت برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود بسیار مهم است . در واقع خریداران هنگام خرید با استفاده از تصاویر و متن های محصولات تصمیم می گیرند که از سایت خرید کنند و درک درست مخاطبان هدف و رفتار آنها می تواند به شما برای قرار دادن تصویر و متنی مطابق با خواسته آنها کمک نماید .


ساده سازی ناوبری

همه مشتریان انتظار دارند که ناوبری سایت ها ساده ، راحت و البته زیبا باشند . تا بتوانند سریع و بدون سرو صدا به هدف خود برسند . آنها باید مجاز به حرکت در سایت به راحتی باشند یک ناوبری خوب به آنها کمک خواهد که خدمات و محصولات خود را سریع و راحت مرور کنند.


تصاویر با رزولیشن بالا قرار دهید

تصاویر محصول شما مهمترین بخش بصری طراحی سایت شما را تشکیل می دهد . کاربران دوست دارند هنگام مشاهده تصاویر محصولات ، تصاویر واضح و زیبا مشاهده کنند . همچنین سعی کنید از زوایای مختلف سایت محصولات سایت خود را در سایت قرار دهید تا کاربران حس واقعی لمس کردن محصول را داشته باشند.

اطلاعات کامل و با جزئیات ارائه دهید

بسیاری از مشتریان بخاطر اطلاعات کمی که هنگام مشاهده محصولات می بینند نمی توانند تصمیم خود را برای خرید محصولات نهایی کنند . بنابراین سعی شود با جزئیات بیشتری به ویژگی ها و قابلیت های محصولات در سایت پرداخته شود .

CTA ها سایت را در تصاویر قرار دهید

انسان دوست دارد بیشتر با تصویر به جای متن رابطه برقرار نماید بنابراین سعی کنید هنگامی که می خواهید در سایت از CAT (Call To Action) بهره ببرید از تصاویر زیبا و مرتبط با کار خود برای آن ها استفاده کنید چرا که تصاویر بیشتر می تواند کاربر را متقاعد کند که بر روی آن کلیک کنید.


سبد خرید خود را همیشه در معرض دید قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که مشتریان سایت می توانند در هر قسمت و یا صفحه از سایت به صورت واضح سبد خرید خود را مشاهده نمایند . سبد خرید را در گوشه سمت چپ صفحه خود جایگاهی درست و مناسب می باشد بنابراین هنگام طراحی سایت آن را در آنجا قرار دهید .

به طور واضح تخفیفات اعمال شده در سایت را نشان دهید از تخفیف ویژه استفاده نمایید

تخفیفات موردی است که هیچ کاربری از آن به راحتی نمی گذرند آنها دوست دارند بدانند چه محصولات و یا خدماتی در سایت شامل تخفیفات شده است بنابراین سعی کنید یک بخش هنگاک طراحی سایت در صفحه اول برای این قسمت قرار دهید چرا که بیشتر مشتریان بر روی آن کلیک خواهند کرد بنابراین باید این بخش واضح و شفاف توسط کاربران دیده شوند .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (59)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2049


  • چند دستورالعمل بهینه سازی نرخ تبدیل تجارت الکترونیک