Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
30

تئوری رنگ ها و تاثیر آن در طراحی سایت

تئوری رنگ ها و تاثیر آن در طراحی سایت

برای مدت ها طولانی ثابت شده است که رنگ ها در طراحی سایت نقش بزرگی بازی می کند ، رنگ دارای قدرت نفوذ ، احساسات و رفتار ماست . این یک نشانه بصری قدرتمند و متقاعد کننده که تاثیر واقعی در تصمیمات مصرف کننده دارد. بنابراین انتخاب یک رنگ برای یک طراحی سایت نباید به راحتی انتخاب شود پس باید چه کرد ؟ هر یک از رنگ های حسی را در بیننده پدید می آورند از قرمز که نماد چلب توجه است تا آبی که نماد آرامش و اطمینان می باشد . اجازه دهید ابتدا با تئوری رنگ در این مقاله کار خود را شروع کنیم .


تئوری رنگ چرخ رنگ

رنگ های پایه از سه رنگ قرمز ، زرد و آبی تشکیل شده است سه رنگ ثانویه دیگر وجود دارند رنگ ها نارنجی ، سبز و بنفش  همچنین شش رنگ ارغوانی (قرمز نارنجی، زرد رنگ نارنجی، زرد سبز، آبی سبز، آبی-بنفش و قرمز-بنفش) . از این رنگ های اساسی می توانیم انواع رنگ ها ، سایه ها و موارد دیگر در طراحی سایت خود استفاده نماییم . طرح های رنگی را می توان به دسته های مورد استفاده تقسیم کرد:

 تگ رنگ : طرح های تک رنگ ساده ، امن و کم هستند و می توانند برای رسیدن به ظاهر جلا و ظریف در سایت استفاده شوند.

رنگ های طبیعت یا رنگ های مشابه : طرح های هستند که در کنار رنگ های پایه قرار دارد ، آنها آرام و راحت هستند اغلب در طبیعت یافت می شوند و احساس خالص و یکپارچه دارند .

رنگ های مخالف رنگ پایه : آنها رنگ های مخالف رنگ پایه هستند و بسیار تاثیر بر روی احساسات انسان قرار می دهند آنها بسیار ساده و تا حدودی نارحت کننده می باشد .

تریادیاک : استفاده از طرح رنگ سه بعدی از ویژگی های رنگ طبیعت که ظرفت دارد بهره می برد همچنین آنها به وسیله سه رنگ پایه ایجاد می شوند .


حال که طبقه بندی رنگ ها را دیدم به هر کدام از رنگ ها نگاهی می اندازیم .

قرمز: قرمز یک رنگ گرم، رنگ شور، عشق و خشم است . در بازاریابی تاثیر بسیار زیادی ایجاد می کند، ضربان قلب را افزایش می دهد و به خریدارهای احساس تحرک برای خرید می دهد.

.

نارنجی : نارنجی یک رنگ پر انرژی است که از شادی و سرزندگی سخن می گوید. این رنگ هیجان را ایجاد می کند و برای تحریک کردن به کلیک بسیار گزینه مناسبی است.استفاده از این رنگ در سایت های اسباب بازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد همچنین از رنگ قرمز حس تهاجمی کمتری دارد .


زرد : زرد یک رنگ پیچیده است که میتواند متناقض باشد. اگر چه این رنگ روشن و پر انرژی باعث شادی و امید می شود، در طبیعت آن اغلب خطر و فریب را نشان می دهد.

.

سبز : این رنگ در سایت نشان دهنده آغاز های جدید، فراوانی و طبیعت است. این یک اثر آرام بخش و اهمیت زمین به زمین است . در سایت  استفاده از گیاه با استفاده از سبز خنثی شده، سبز زیتون سبب می شود کاربر به تجدید و پایداری فکر کند .


آبی : آبی اغلب در کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا نشان دهنده قدرت و قابلیت اطمینان است. یکی دیگر از رنگ آرام بخش، آن را در ارتباط با پاکیزگی و خلوص است بنابراین برای دو طیف از انواع سایت ها بسیار گزینه مناسبی می تواند باشد.


بنفش : دارای حق امتیاز به کاربر را نشان می دهد البته معنای دیگر نیز دارد ، بنفش در طبیعت نادر است بنابراین آن را به عنوان رنگی گران و لوکس می شناسند این رنگ مناسب برای سایت های هستند که می خواهند این حس را به نام تجاری خود قرار بدهند .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (66)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2053


  • تئوری رنگ ها و تاثیر آن در طراحی سایت