Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
05

اهمیت فرم های سایت و چگونگی طراحی آنها

اهمیت فرم های سایت و چگونگی طراحی آنها

آمارهای گرفته شهده حاکی از آن است که بازار سایت های تجارت الکترونیک در اروپا داغ می باشد و یکی از مهم ترین موفقیت های آنها طراحی سایت ریسپانسیو برای موبایل های هوشمند است . در سال گذشته تقریبا 296 میلیون خرید آنلاین بیش از 455 میلیارد یورو از سایت های تجارت الکترونیک اروپا خریداری شده است که نزدیک به 16.5 درصد آنها از طریق موبایل های هوشمند و تبلت ها بوده است . شما ممکن است که فکر کنید که 16 درصد ، درصد زیادی نیست اما این درصد به سرعت در حال رشد می باشد . همچنین فروشگاه غئول پیکر اینترنتی انگلیس Argos اعلان کرده بود در روز کریسمس و جمعه سیاه نزدیک به 700 هزار بازدیدکننده داشته است که تنها 20 درصد آنها از طریق کامپیوتر شخصی و لپ تاب بوده است . این آمارها باعث می شود که یک نشانه مثبت از طراحی سایت ریسپانسیو به طراحان داده شود و آنها را به طور کامل متقاعد کنند که امروزه استفاده از این نوع سایت ها رو به افزایش می باشد . یک مطالعه و تحقیق نیز نشان می دهد کاربران علاوه بر مشاهده سایت ها در موبایل های هوشمند نیاز شدید به تعامل و وارد کردن فرهای متنوع دارند و دیگر دیدن مناسب سایت ها  در موبایل های هوشمند نگرانی اصلی طراحان نیست بلکه تعامل درست فرم ها در موبایل نگرانی آنها می باشد .


چرا فرم سایت های تجارت الکترونیک بسیار مهم می باشد

در تجارت اکترونیک علامت ها و المان های سایت فقط برای نشان دادن زیبای بصری در سایت ها وجود ندارد بلکه تعامل مناسب و سریع با کاربران مورد توجه می باشد و اینکه چگونه می توان این المان ها را طوری طراحی کرد که نرخ تبدیل سایت افزایش یابد . هر شکست یک فرم در سایت ها به منزله از دست دادن پول می باشد و هر ثبت نام بخصوص وقتی به راحتی از طریق کاربران انجام می شود احتمال فروش را بیشتر خواهد کرد . طراحی یک فرم بسیار بحت برانگیز است از یک طرف کاربران می خواهند به سرعت بتوانند فرم را پرکنند و محصولات و یا خدمات سایت استفاده نمایند از یک طرف سایت باید اطلاعات اساسی هر کاربر را دریافت نماید ، یک قاعده کلی این است که با هر فیلد اضافی احتمال رها شدن آن فرم توسط کاربران بیشتر می شود بنابراین باید در انتخاب فیلدهای فرم دقیت لازم را به عمل آورد .


فرم های مورد استفاده از 5 فیلد تا 34 فیلد متغیر می باشد

با توجه به بررسی خرده فروشان اینترنتی اروپا ، مشخص شده است که برخی از آنها برای ثبت نام و یا خرید اینترنتی سایت خود از 5 فیلد تا 34 فیلد استفاده می کنند و تعداد خاصی نمی توان برای تجارت الکترونیک سایت ها گفت . تنها محدوده آنها بین 5 تا 34 می باشد . خرده فروشی های آنلاینی مانند burton.co.uk ، johnlewis.com دارای فرهای ساده با فیلدهای اولیه مانند آدرس ، ایمیل ، رمز عبور ، تایید رمز عبور ، نام کاربری می باشد . همچنین 72 درصد از سایت های تجارت الکترونیکی یا خرده فروش های آنلاین دو فیلد رمز یکی برای رمز عبور و دیگری برای تایید قرار می دهند 32 درصد خرده فروشان نیز از ایمیل به عنوان نام کاربری استفاده می کنند .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (89)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2102


  • اهمیت فرم های سایت و چگونگی طراحی آنها