Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
14

ارزش تحقیق UX و تاثیر آن در توسعه محصولات سایت

ارزش تحقیق UX و تاثیر آن در توسعه محصولات سایت

هنگامی که ما در مورد تجربه کاربری صحبت می کنیم ، اغلب ما در مورد UX Design بحث می کنیم برخی حتی ممکن است به طراحی UX به شیوه دیگری بنگرند . اما باید در دو پرسش اصلی پاسخ دهیم :

·         ارزش UX تحقیق چیست؟

·         چگونه آن را در فرآیند توسعه محصول مناسب می کند؟

قبل از بررسی موارد بالا و یا طراحی سایت باید یک نقل قول از نورمن و ژاکوب نیلسون موسسان و ابداع کنندگان تجربه کاربری بگوییم : "تجربه کاربر شامل تمام جنبه های تعامل نهایی کاربر با شرکت ، خدمات و محصولات آن می باشد " . بنابراین هنگامی که ما در مورد تجربه کاربر بایک محصول صحبت می کنیم ما به معنی کیفیت تعامل کاربر نه تنها با محصول بلکه همه چیز از جمله تمامی المان های سایت باید یک تجربه کاربری خوب را برای کاربران طراحی کنیم . بدیهی است ایجاد یک تجربه کاربری رضایت بخش کار آسانی نمی باشد اما مطمئنا امکان پذیر است زمانی که می دانید کاربران چه چیزی نیاز دارند و مهارت های لازم ساخت آنها چه چیزهای است . ما در این بخش برخی از مشکلاتی را که یک متخصص حرفه ای به نام دان ویلس در UX برای سایت و محصولات آن پرداخته است را مورد مطالعه قرار می دهیم .


براساس گفته دان ویلس طراحی تجربه کاربری شامل طراحی بصری ، معماری اطلاعات ، طراحی تعاملی ، قابلیت استفاده ، تحقیق و استراتژی محتوا و خود محتوا می باشد . این تاکیدی است که تجربه کاربری در طراحی سایت از اجزاء متعددی ساخته شده است و اگر شما معتقد هستید که می خواهید یک محصول واقعا شگفت انگیز ایجاد کنید این اجزاء نیز به همکاری و هماهنگی کامل نیاز دارند . در واقع پژوهش تجربه کاربری (UX) تلاش می کند تا مردم و کاربران در مرکز فرآیند توسعه محصول وجود داشته باشند ، تحقیقات تجربه کاربری ، فرآیند درک رفتار ، نیازها و نگرش کاربر با استفاده از روش های مختلف برای بهتر کردن تعامل کاربران با محصولات سایت می باشد .


سوال اینجا مطرح می شود آیا باید تحقیقات در مورد تجربه کاربری بعد و یا قبل از توسعه سایت انجام شود ؟ واقعیت امر این است که جواب مشخص و صددرصدی برای آن وجود ندارد چرا که بستگی به وع محصول و چرخه زندگی آن می توان همراه یا قبل و بعد از توسعه انجام شود . اما به طورکل اگر به توسعه محصول به عنوان یک فرآیند پویا نگاه شود می توان دو نقش اصلی تحقیق UX را شناسایی کرد :

·         تحقیق اولیه کاربر

·         تحقیق کاربر مبتنی بر هدف در حال انجام

تحقیق اولیه UX در مراحل اولیه توسعه محصول انجام می شود این به ذینفعان یا کار آفرینان در مورد کاربر هدف محصول ، نحوه و زمان استفاده از محصول و مسکلات اصلی محصول کمک می کند .  معمولا خروجی تحقیق کاربر اولیه، شخصی کاربر، نقشه سفر کاربر و سناریوهای استفاده از محصول است.


تحقیقات کاربر مبتنی بر هدف در هر مرحله از توسعه محصول انجام می شود  هر زمان که یک سوال یا مشکل مشخص وجود دارد که باید حل شود این تحقیقات برجسته تر معلوم می شود . به عنوان مثال متوجه شده اید که درصد پرداخت تکمیل شده در یک فروشگاه آنلاین شما کم شده است و می خواهید بدانید علت ان چیست. شما می توانید یک تست کاربر را تعدادی از محدود از کاربران برای این کار انتخاب نمایید تا بفهمید مشکل در کدام بخش از فرآیند خرید رخ داده است .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (65)
کد خبر: 2174


  • ارزش تحقیق UX و تاثیر آن در توسعه محصولات سایت