Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
17

استراتژی طراحی ، تکنیک طراحی مردانه و زنانه

استراتژی طراحی ، تکنیک طراحی مردانه و زنانه

اولین تصور کاربر از یک سایت می تواند یک نگاه ماندگاری به وجود آورد . در چند ثانیه یک کاربر تصمیم می گیرد با محتوای سایت رابطه برقرار کند و بماند و یا آن را با زدن دکمه ضربدر ترک کند . کاربران مرد و زن اغلب برای تجربه های مختلف به سایت مراجعه می کنند. نگاهی به سایت شما می تواند بلافاصله به یکی از سلایق مرد و یا زن یا هر دو مورد تاثیر قرار دهد و یا هردو آن را ترک نمایند . اما باید چه کرد؟ چگونه آنها را درک کنیم ؟ ما در اینجا چند فاکتور مهم را برای جذب کاربران خانم و یا آقایان بررسی می کنیم .  عنصری مهمی که طراح باید توجه کند این است که کاربر اولین چیزی که در سایت می بیند تصاویر آن است چرا که می تواند با آن بهترین تعامل را برقرار نمایند. بنابراین تصاویر پیر و جوان ، زن ومرد ، خردسال و نوجوان طیفی از یک کاربر را جذب و یا دفع می کند . برای اینکه طراح بتواند تمامی و یا بیشتر طیف های کاربر را جذب نماید باید براساس کسب و کاری که در نظر دارد تصاویر اشخاصی که نزدیک به کاربران هدف می باشند را در بخش های مهم سایت قرار دهند . همچنین باید بدانید نوع نگارش و طرز نوشتن نیز می توان طیفی از مردها و یا خانم ها را به خود جذب نماید و طیف دیگری را دفع کند مثلا متن های که با قلم نازک نوشته شده است و نازک در سایت به نظر می رسند برای کاربران خانم بسیار جذاب می باشند حال آنکه برای آقایان چنین چیزی نیست .


 

 

رنگ فاکتور بعدی است که برای هر کاربری متفاوت می باشد اما باید بدانیم که براساس آمار چه رنگ های بیشتر مورد تایید خانم ها و چه رنگ های مورد تایید آقایان می باشند ، اکثر آقایان از رنگ آبی و خانم ها از رنگ صورتی استقبال می کنند اما انتخاب رنگ می تواند پیچیده تر باشد چرا که وقتی رنگ سایت و یا برند شرکت از یک رنگ می باشد و سلایق برخی کاربران که هدف نهایی جذب سایت می باشد از رنگ دیگر این کار را مشکل و سخت می کند . باید همیشه رنگ های مترادف برند تجاری شرکت و یا آرم شرکت را به خوبی بشناسیم تا در صورت نیاز از آنها برای برطرف کردن سلایق کاربرانی که از رنگ برند رضایت کامل ندارند استفاده کنیم و تلفیقی از آنها و رنگ برند شرکت را در طراحی سایت به کار ببریم .


طبق آمارها رنگ های پاستل بیشتر مورد توجه بیشتر خانم ها می باشد همچنین برطبق آمارهای انجام شده رنگ های آبی و سبز و رنگ های مورد علاقه خانم ها صورتی ، بنفش و قرمز می باشد ، البته این آمار و آمارهای اینچنین هیچ وقت صد در صد نمی باشد و باید متخصصان قبل از طراحی سایت با آمارهای مناسب از کاربران هدف آن را به طور کامل مشخص نمایند این آمارها تنها کمک کننده برای طراحان می باشند. مورد آخری که در این مقاله به آن می پردازیم شکل و اشکال استفاده شده در سایت می باشد بله درست حدس زدید اشکال نیز براساس شکل آنها مورد علاقه خانم ها و آقایون می باشند و باید در استفاده از این اشکال هنگام طراحی مراقب بود . گوشه و لبه های سخت مانند مربع و مستطیل بیشتر موارد مورد علاقه آقایان بوده است و اشکال منحنی و لبه های منعطف تر مورد علاقه خانم ها مانند حلقه ، قلب .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (67)
کد خبر: 2194


  • استراتژی طراحی ، تکنیک طراحی مردانه و زنانه