Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
17

نکات مهم برای بهبود سبد خرید در طراحی سایت

نکات مهم برای بهبود سبد خرید در طراحی سایت

باور دارید یا نه ، اما فرآیند پرداخت خلی زودتر از زمانی که کاربری به معای واقعی قصد خرید از سبد خرید خود را دارد آغاز می شود . طراح باید مطمئن شود تمامی تجربه خرید در هنگام طراحی سایت به درستی ایجاد شده است که این امر باعث می شود کاربران اطمینان بیشتری از خرید آنلاین سایت داشته باشند . ما در این پست می خواهیم به چند نکته درباره طراحی سبد خرید در یک سایت تجارت الکترونیک بپردازیم و بخش دیگری از تجربه متخصصان را در این زمینه بیان کنیم .

آیا کاربران انگیزه خرید محصولات و یا خدمات شما را دارند ؟

شاید بتوان گفت این مهم ترین سوال در تجارت الکترونیک می باشد اینکه چطور انگیزه خرید را در بین کاربران سایت ایجاد کنیم ، طراح باید طوری از محصولات سایت رونمایی کند که کاربر با آن حس عاطفی برقرار کند به عنوان مثال ساعتهای MIJLO را نگاه کنید وقتی شما به عنوان کاربر در این سایت وارد می شوید با پیمایش سایت به پایین گام به گام ساعت را با انواع رنگ ها و تجهیزات درست می کنید گوی در کارخانه تولید آن ساعت هستید این کار باعث می شود حس خوبی به کاربران در مورد آن محصول و یا محصولات ایجاد شود .


از طراحی احساسی به نفع خود استفاده کنید

مهم ترین حس انسان حس عاطفی می باشد ، انسان هنگام که این حس بیش از حد در درون خود ایجاد شود دست به کارهای می زند که شاید بدون آن حس آن کارها را انجام نمی داد. بنابراین طراح باید از این حس به نفع خود برای نشان دادن محصولات و خدمات سایت استفاده نماید . مثلا صفحه مخصوص ماسک شامل یک ماسک زیبای است که بر صورت یک خانم که دارای چروک های زیادی در صورت خود می باشد و این صفحه نشان می دهد با قرار دادن این ماسک بر صورت خانم بعد از چند دقیقه چروک ها از بین رفته اند و یا بسیار کم شده اند ، این ترفندی است که بیشتر بازاریاب ها برای جلب توجه مشتریان انجام می دهند . مثال دیگر شامل سایت چای زیبای من می باشند ، صفحه اصلی آن به زیبای انواع چای های تولیدی آن شرکت را به صورت اشکال های مختلف مانند قلب در آورده است و نوعی حس زیبای به آن داده است که ذهن هر کاربری را به خود جذب می نماید .


 

 


نمایش محصولات و خدمات مهم

اگر طراح هنگام طراحی سایت از صفحات با کیفیت برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده نماید بازدیدکنندگان بیشتری درگیر آن صفحات خواهند شد . همین امر باعث می شود محصولاتی که بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند بیشتر نیز به فروش برسند .

پیغام های ضعیف در هنگام برخورد با خطا در سایت

قابلیت استفاده همیشه در سایت مهم بوده است ، یکی از اشتباهات بزرگی که برخی از طراحان انجام می دهند پیغام های نامفهوم هنگامی که کاربران نتوانستند به درستی خرید خود را به پایان برسانند و یا محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنند رخ می دهد . طراح باید بداند پیغام خطا باید به درستی و با شفافیت کامل ایجاد شود تا کاربران سردرگم نشوند و سبد خرید خود را رها نکنند .


پرداخت خرید چقدر آسان می باشد ؟

مرحله نهایی پرداخت باید بسیار ساده طراحی شده باشد که برای هر کاربر به طور روشن معلوم باشد باید چه کاری انجام دهد بهتر است در مراحل قبل و یا ثبت نام و یا در این مرحله شماره موبایل مشتری را گرفته که بعد از پرداخت پیغامی از کد رهگیری به آن ارسال شود همچنین در این صفحه نوشته شود که این مورد انجام می شود تا کاربران اطمینان بیشتری به خرید خود داشته باشند .

تعداد امتيازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (68)
کد خبر: 2196


  • نکات مهم برای بهبود سبد خرید در طراحی سایت