Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
17

مشتری حق ندارد؟!

 مشتری حق ندارد؟!

مطمئنا این جمله را شنیده اید همیشه حق با مشتری می باشد و بسیاری از ما آن را باور کرده ایم و به مشتریان خود نیز آن را می گویم اما واقعیت چیز دیگری است . اما هر طراح حرفه ای و یا کارفرمای کسب و کار می داند واقعیت این نیست در واقع مشتری در بیشتر واقع حرف حق را نمی زند پس چگونه می تواند حق با او باشد ؟ هنگامی که طراح در حال طراحی سایت می باشد گاهی مشتریان چیزهای می خواهند به هیچ عنوان قابل پیاده سازی نیست حال باید حق را به مشتریان داد؟ ما در اینجا درباره این موضوع صحبت می کنیم اینکه چه عللی باعث می شود حق با مشتری نباشد و چه چیزی اشتباه است ، همچنین چه برداشتی باید از گفتگو با مشتریان انجام دهیم .


آیا مشتریان نمی دانند چه می خواهند ؟

اولین بار که با مشتریان صحبت می کنید مشتری تجسم خود را از یک سایت خوب و کارآمد بیان می کند و اصرار دارد همان چیزی باشد که او می خواهد . شما باید به عنوان طراح بیشتر شنونده باشید و صحبت های که واقعا غیر ممکن است را یاداشت کنید که بعد از آنها برای بحث و گفتگو صحبت کنید . اصولا در طراحی سایت یک مشتری می خواهد جزء بهترین کسب و کار خود باشد بنابراین اولین و بهترین کسب و کار را که اکنون در بازار وجود دارد مثال زده و نگاهی به سایت های خارجی نیز دارد ، همچنین ایده ها ی خود را نیز به آن اضافه کرده که بیشتر آن ها به یک رویا شبیه هستند تا واقعیت .


آیا مشتری نمی داند چگونه خواسته های خود را توضیح دهید

 همه مشتریان برای سایت خود دارای ایده های جالب و زیبا هستند اما به علت اینکه از دانش سایت و طراحی چیزی نمی دانند به جای نگاه عمیق فقط آرزوهای خود را به صورت کلی بیان می کنند و این امر باعث می شود هنگام بیان کردن آن به طراح با کلی گوی گفتن موجب سردرگمی طراحان و توسعه دهندگان می شود .


آنها ارزش تلاش و زمان پروژه را نادیده می گیرند

به علت اینکه بیشتر مشتریان از دانش فنی برخوردار نیستند فکر می کنند باید به سرعت ایده های و سایت مورد نظر آنها آماده شوند و برای همین درخواست زمان غیر واقعی را از طراحان و توسعه دهندگان می خواهند که باعث تعجب طراحان می شوند در صورتی که طراحی سایت مناسب همیشه نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها و طراحی نمونه های اولیه و بازخورد کاربران از نمونه های اولیه می باشد که این امر نیاز به یک زمان مناسب دارد.


در واقع باید طراحان بدانند هنگام صحبت با مشتریان باید آن ها را با دلایل مختلف و مستند قانع کنند که برای یک سایت مناسب که می خواهند در فضای مجازی برای آن ها کسب در آمد داشته باشند باید راهکارهای عملی ایجاد شود و داشتن فقط یک ایده مناسب نیست همچنین یاید مثال های از فرآیند یک سایت موفق که سالها طول کشیده است تا به این مرحله برسد را به طور شفاف بیان کنند تا دید مشتریان بهتر شود .  

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (69)
کد خبر: 2198


  •  مشتری حق ندارد؟!