Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
18

تست A/B نحوه استفاده از آن با گوگل آنالیز

تست A/B نحوه استفاده از آن با گوگل آنالیز

تست A/B یک اصطلاح برای مقایسه یک طراحی با دیگری برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل می باشد . این روش برای دنیای بازاریابی بسیار روش رایجی می باشد بازاریابی های مانند ایمیل ، هدایای تبلیغاتی ، تخفیف ها و... از این روش به کرار استفاده می کنند تا ببینند کدام بهترین نتیجه را دریافت می کنند . کار کردن تست A/B بسیار ساده می تواند انجام گیرد مثلا فرض کنید هنگام طراحی سایت بر روی اینکه آیا از دکمه قرمز در بخش خاصی استفاده کنیم و یا آبی مردد می باشیم برای این کار دو صفحه مجزا با یک طرح را ایجاد کرده و تنها در این دوصفحه یکسان یک تفاوت قائل می شویم در صفحه اول از دکمه قرمز و در صفحه دوم از دکمه آبی در آن بخشی که مردد هستیم استفاده می کنیم حال تعدادی کاربر مثلا 100 نفر را به صفحه اول با دکمه قرمز و تعدادی مساوی یعنی 100 کاربر دیگر را در صفحه دوم با دکمه آبی هدایت می کنیم بعد از انجام این کار تعداد درصدی که هر کدام از این دکمه ها توانسته اند کاربران را متقاعد به زدن خود کنند را مورد بررسی قرار می دهیم و درصد بیشتر را به عنوان انتخاب بهتر در سایت خود استفاده می کنیم . البته باید توجه کنید زمانی این تست معتبر و فابل استناد می باشد که تعداد و طیف کاربرانی که در این تست استفاده می کنید با تعداد و طیف کاربران سایت شما همخوانی نزدیک داشته باشند . همچنین براساس تعداد و بازدید سایت شما شاید این نوع تست طولانی شود و باید در نظر داشت تغییرات بیشتر نیاز به زمان بیشتر دارد .


چگونگی کار کردن روش A/B با گوگل آنالیز

اکنون که می دانیم آزمایش AB چگونه کار می کند وقت آن رسیده است که آن را در طراحی سایت خود اعمال کنیم . با استفاده از ابزارهای متعدد مانند گوگل آنالیز می توانیم این تست را انجام دهیم . وقتی شما روی گوگل آنالیز لاگین می کنید سایتی را که می خواهید مورد آزمون قرار دهید را انتخاب نماید در سمت چپ و تب behavior شما می توانید گزینه Experiment را پیدا نماید پس از کلیک بر روی آن وارد صفحه جدیدی می شوید که می توانید آزمایش A/B را انجام دهید برای انجام این کار بر روی دکمه Create experiment کلیک کنید شما بار دیگر به یک صفحه منتقل می شوید که از شما درخواست می کند نامی برای آزمایش خود انتخاب کنید همچنین در این بخش تست های مختلفی وجود دارد تغییرات تاثیر بر bounce rate ، بر تعداد بازدید های صفحه و یا می توانید مشاهده کنیک آیا مردم بر روی یک لینک خاص چگونه رفتار کرده اند می توانید یک آزمایش کامل سفارشی ایجاد نماید و نتایج به خوبی بررسی کنید .




تعداد امتيازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (68)
کد خبر: 2207


  • تست A/B نحوه استفاده از آن با گوگل آنالیز