Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
19

تاثیر میکرو کپی (microcopy) در طراحی سایت

تاثیر میکرو کپی (microcopy) در طراحی سایت

ما معنی کپی را به خوبی می دانیم اینکه چطور محتوا و یا تصاویر و حتی تم ها را از یک سایت بدون تغییر مناسب در سایت دیگر قرار می دهند که هم باعث می شود کاربران به یاد سایت اصلی بیوفتند و هم محتوای تکراری و گاها دزدیده شده تاثیر خنثی و در برخی مواقع تاثیر منفی بر سایت کپی شده خواهد گذاشت . اما واژه ای  وجود دارد با نام میکرو کپی (microcopy) که به طراحان کمک می کند مواردی مانند پیام خطا زمانی که یک فرم را کاربران اشتباه وارد کرده اند را به شکل مناسبی به آن ها اعلام نماید . برای مثال فرض کنید شما در حال خرید محصول و یا خدماتی از سایت هستید و باید کارت اعتباری خود را وارد نماید در این مرحله شما به اشتباه تعداد ارقام کارت را زیاد وارد می کنید حال اگر پیام مبنی بر اینکه ورودی نامعتبر است را ببینید بهتر متوجه خطای خود می شوید و یا اینکه پیغامی مبی بر اینکه شماره کارت اعتباری شما طولانی است . کدام هوشمندانه و مفید تر برای کاربران می باشند . قطعا مورد دوم به شما به راحتی کمک می کند تا خطای خود را به راحتی پیدا کنید . این همان چیزی است که یک میکرو کپی (microcopy) می خواهد در طراحی سایت اعمال نماید .


مثلا در بسیاری از سایت ها هنگامی که می خواهیم نام کاربری و رمز عبور را وارد کنیم دچار مشکل می شویم و پیغامی مطرح می شود که نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه است اما اگر به جای این پیغام این مطلب که دقیقا کدام اشتباه می باشد برای ما که شاید حرفی از آن را فراموش کرده ایم بسیار مفید می باشد . شاید عده ای بگویند این کار بخاطر امنیت می باشد تا هکرها ندانند کدام نام کاربری وجود دارد اما می شود آن را از راه های دیگر امن کرد مثلا ارسال رمز عبور به شماره موبایل هنگام ثبت نام که در بسیاری از سرویس های امروزی نظیر یاهو رایج شده است . در واقع هدایت کردن کاربران به مواردی که خطا در آن رخ داده است کاربران را از سردرگمی هنگام خطا برطرف می سازد .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (64)
کد خبر: 2209


  • تاثیر میکرو کپی (microcopy) در طراحی سایت