Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
19

روش های که یک نتیجه را در سایت به خوبی طراحی می کند

روش های که یک نتیجه را در سایت به خوبی طراحی می کند

امروزه شما به سختی می توانید سایتی را پیدا کنید که یک نوار جستجو نداشته باشد صرف نظر از اینکه شاید چندان به کار نیاید یکی از بخش های اصلی یک طراحی سایت محسوب می شود . همچنین یکی از بخش های که شاید بسیاری از کاربران برای سرعت بخشیدن به دسترسی اطلاعات خود از آن استفاده می کنند همین نوار جستجو است بخصوص اگر سایت دارای محتوای زیاد در طول عمر خود باشد و یا یک سایت خبری و تجاری باشد حتما کاربران سایت نیاز به این نوار را در سایت احساس خواهنند کرد بنابراین طراحی این نوار و چگونگی عمل آن یکی از بخش های مهم تجربه کاربری می باشد . البته در بسیاری موارد دیگر به دلایل مختلف نتیجه ای که کاربران می خواهند به درستی برگردانده نمی شود و یا نتیجه ای بر نمی گرداند که این خود باعث نارضایتی کاربران می شود به طوری که شاید سایت را ترک نمایند ما می خواهیم بیشتر در مورد چگونگی همین مسئله و راه های جلوگیری از آن در این مقاله صحبت کنیم . طراحی تجربه جستجوی خوب یک کار آسان نیست، به ویژه هنگامی که به نتیجه "صفحات بدون نتیجه" می رسد اصلا خبر خوشی برای کاربران نمی باشد و متاسفانه بسیاری از طراحان سایت به این نکته به خوبی توجه نمی کنند و تمرکزی بر آن ندارند حال آنکه بر طبق آمارها درصد تعداد افرادی که به خاطر همین اتفاق سایت را ترک می کنند رو به افزایش می باشد . رسیدن به صفحه "هیچ نتیجه ای" آخرین چیزی است که شما برای بازدید کننده سایت خود آرزو می کنید .


سیاست نشان دادن "هیچ نتیجه ای" را تغییر دهید

بهترین راه برای جلوگیری کردن از نمایش "هیچ نتیجه ای" که یک کلمه منفی است و تاثیر منفی بر کاربران می گذارد این است که به جای آن کلماتی که شباهت بیشتری با آن کلمه یا جمله مورد نظر دارد را به کاربران نشان دهیم و با جمله ای مناسب که تاثیر منفی کمتری دارد به کاربر بگوییم که شاید منظور شما از آن کلمه یا جمله این نتایج بوده است . همچنین می توانیم وقتی کلمه ای را واقعا پیدا نکرده ایم از کاربر بخواهیم که آیا مطمئن است که آن کلمه را در سایت به درستی وارد کرده است و یا پیشنهاداتی به آن دهیم این همان سیاستی است که گوگل در جستجوی خود انجام می دهد .


تاثیر منفی را کم می کند

برخی از طراحان سایت دوست دارند وقتی کاربر کلمه ای را وارد می کند و در سایت وجود ندارد وقت آن ها را نگیرند و به آنها با یک جمله مناسب و محترمانه از نبود چنین کلمه ای خبر دهند ولی این جمله تاثیر منفی بر روی کاربران ایجاد نکند برخی دیگر در این قسمت سعی می کنند از شکل ها و اشکال انیمیشن برای نارحتی خود از پیدا نکردن نتیجه استفاده نمایند که ناخودآگاه با کاربر همدلی کرده باشند که نیز از تاثیر منفی نتیجه می کاهد .


با کاربر همکاری کنید

صفحه "هیچ نتیجه ای" صفحه دیگری است که طراحان سایت می توانید بهره برداری درستی از آن انجام دهند وقتی کلمه ای که کاربران در سایت جستجو می کند و سایت آن را نمیابد بسیاری از طراحان به این فکر افتاده اند که براساس گروه بندی یا کلمه و یا کلماتی که در گذشته جستجو کرده است محصولات و خدمات نزدیک به آن کلمه را برای کاربران نمایش دهند و از آن بخواهند که آن ها را امتحان نماید همچنین تخفیفاتی که ممکن است هر سایتی در دوره زمانی خاصی ارائه می کند را به کاربران در این صفحه نمایش دهد بر طبق آمارها این باعث شده است برخی از کاربران به این محصولات و خدمات مشابه با آن چه که می خواستند کشیده شوند .

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (49)
کد خبر: 2215


  • روش های که یک نتیجه را در سایت به خوبی طراحی می کند