Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
20

چگونه نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم

چگونه نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم

همه طراحان و مدیران سایت به دنبال روش ها و راه های می باشند که بتوانند کاربران بیشتری را جذب سایت نمایند و آن ها را تبدیل به مشتریان خود کنند . اما چگونه این کار امکان پذیر است ؟ ابزارهای مانند گوگل آنالیز یک نقطه شروع برای این کار محسوب می شوند البته برخی از ابزارهای دیگر وجود دارند که می توانند سطح عمیق تری از داده ها را به ما نشان دهند و پیشنهادی را برای تغییر طراحی سایت و اعمال بهتر UX ایجاد نمایند . یکی از این ابزارها Crazy Egg می باشد که می توان به طراحان و مدیران سایت در افزایش نرخ تبدیل کمک نماید ما می خواهیم نگاهی جزئی تر به این ابزار مفید داشته باشیم . این ابزار اطلاعات را به صورت بصری جمع کرده ، اینکه کاربران دقیقا با چه عناصری ارتباط برقرار می کنند این اطلاعات شامل کلیک ها ، نقاطی که کاربر موس را بر روی آن قرار می دهد و ردیابی و رهگیری هر یک از لینک های که کاربر آن را کلیک می کند می باشد. تمامی این اطلاعات می تواند به طراحان سایت در طراحی سایت و بخش های که برای آن ها مهم و حیاتی می باشند کمک نماید آنها با این داده ها می توانند نقاط ضعف مورد نظر خود را به خوبی متوجه شوند و درک نمایند چرا بخش های مهم سایت به خوبی نرخ تبدیل را انجام نمی دهند . یک طراح می تواند با این نوع داده ها به در انتخاب گزینه های طراحی دقت بیشتری را به عمل آورد . این داده ها و ابزار پاسخ سوالاتی مانند آیا کاربران از عنصری به عنصر دیگر و یا از بخشی به بخش دیگر به همان گونه که طراح در نظر داشته است می روند ؟ قسمت های اصلی که ابزار Crazy Egg در اختیار می گذارد شامل موارد زیر می باشد :


نقشه گرما : این ویژگی اجازه می دهد که مدیرسایت و یا طراح سایت از 88 درصد از کارهای که هر کاربر از طریق موس و یا چشم خود انجام می دهد توسط این ابزار نشان داده شود.


ردیابی :  این ویژگی با استفاده از یک نقشه نشان می دهد کدام قسمت ها بیشتر و بهتر مورد توجه کاربران بوده است و کلیک در آنجا صورت گرفته است این کار از طریق رنگ های داخل نقشه با رنگ پر رنگ و یا کم رنگ نمایان می شود .


نقشه پیمایش: نقشه اسکرو دقیقا همان چیزی است که طراحان ممکن است فکر کنند. این نشان می دهد که طراحان و مدیران سایت عمیقا می توانند به جست جوی کاربران بپردازند و کاربران را از یک قسمت به قسمت دیگر پیمایش کرده و نقشه ای برای آن ها در هنگامی که بر روی سایت قرار می گیرند ایجاد کنند.


اطلاعات ردیابی یکی از ابزارهای در حال ظهور واقعی در طراحی سایت و توسعه محسوب می شود که یکی از آنها را بررسی کردیم در واقع این ابزارها به طراحان کمک می کنند که با تغییر برخی از بخش ها و یا تغییر برخی فرآیندها بتوانند یک تجربه کاربری مفیدی که باعث افزایش نرخ تبدیل در سایت می شود را ایجاد نمایند .  

 

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (65)
کد خبر: 2219


  • چگونه نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم