Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
22

نکاتی برای طراحی صدا در سایت

نکاتی برای طراحی صدا در سایت

براساس پیش بینی های انجام شده در ده سال آینده یک بازار بزرگ و جدید در فضای مجازی برای طراحان باز خواهد شد که دارای جذابیت زیادی دارد آن بازار را می توان بازار صدا نامید . اما طراحان صدا چگونه از طراحان معمولی UX متفاوت می باشند؟ البته قبل از پرداختن به تفاوت ها می توان شباهت های را بیان کرد مانند تحقیقدر شخصیت کاربران ، رفتارهای آن ها ، ایجاد جریان کاربری ، آزمایش قابلیا استفاده و... البته تفاوت های نیز وجود دارد که ما می خواهیم در ادامه مقاله به برخی از آن ها بپردازیم .

تمرکز بر روی جریان کاربر از طریق تعامل صدا با آن ها

کاربران ممکن هست براساس تعاملات صوتی و انواع صداهای که می شنود تعامل مختلفی را داشته باشند . تصور کنید که شما یک سایت پخش موسیقی دارید شاید اولین چیزی که کاربر هنگام رفتن به این نوع سایت ها می خواهد ببیند یک صدای دلنواز در ابتدای لود سایت می باشد . شاید همین صدای اول باعث می شود کاربر را متقاعد نماید سایت را به درستی پیمایش کند و بر روی صفحات موجود در آن گذر نماید . در واقع صدا ها هستند که کاربر را در این نوع سایت ها به قسمت های مختلف آن می کشانند و آن ها را راهنمایی می کنند . این کاری است که یک طراح سایت هنگام طراحی سایت از طریق گرافیک زیبا انجام می دهد و نه صدا و این اولین و شاید روشن ترین تفاوت این نوع طراحان است .

تفاوت در برانگیختن انواع حس های کاربران

در واقع طراحان UI در صدا از طریق حس شنوای کاربران خود را جذب می نمایند این در حالی است که طراحان UI و یا UX معمولی می خواهند از طریق حس بینای کاربران را به خود جذب نمایند شاید شما هم دیده باشید و یا خودتان این کار را انجام داده باشید وقتی یک هدفون درون گوش خود قرار می دهید چشمان خود را نیز می بندید این در واقع نشان می دهد تا چه حد حس شنوای در این نوع سایت ها حرف اول را می زند و باید به نوع صداهای که در بخش های مختلف ایجاد می شود توجه شود .


ایجاد تحرک بیشتر در بین کاربران

قطعا شما هم با بنده هم عقیده هستید که صدا در بیشتر مواقع انسان را وادار می کند که حرکتی برای همخوانی با آن صدا انجام دهد برخی پای خود را تکان می دهند ، برخی شروع به زمزمه کردن صدای برای همخوانی با آن می کنند و بسیاری موارد دیگر این ها همه باعث می شود که طراحان این نوع سایت ها بتوانند در اوج تعامل اهداف خود را نیز در آن بگنجانند و کاربران را با اهداف سایت هماهنگ نمایند و این قدرت یک صدا را نشان می دهد چراکه زمانی افکار کاربر درگیر صدا شده است به راحتی می توان با اهداف سایت را نیز که سایت بخاطر آن طراحی شده است را نیز اضافه نمود .

گرافیک های متفاوت

طراحی ها و گرافیک های که در سایت های پخش موسیقی و یا صدا به کار می رود در برابر انواع سایت های دیگر متفاوت می باشد در این نوع سایت ها تمرکز طراحی باید بیشتر بر روی هنر باشد برای همین بیشتر سایت های پخش موسیقی حالتی هنری دارند که در بقیه سایت ها کمتر این حالت را می بینیم .

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (59)
گروه خبر: طراحی سایت, سبک
کد خبر: 2329


  • نکاتی برای طراحی صدا در سایت