Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
03

ردیابی کمپین های بازاریابی با استفاده از پارامترهای UTM گوگل آنالیز ؟

ردیابی کمپین های بازاریابی با استفاده از پارامترهای UTM گوگل آنالیز ؟

امروزه طراحی سایت بخشی از یک نیاز در فضای مجازی برای رقابت با دیگر شرکت ها  و کسب در آمد بیشتر از کاربران می باشد . بسیاری از سایت ها از تبلیغات در قالب آگهی ها و یا توصیه ها به کاربران استفاده می کنند همچنین کمپین های برای محصولات و خدمات خود در زمان های گوناگون با تخفیفات مختلف ایجاد می کنند تا محصولات و خدمات بیشتری را متوجه مخاطبان نمایند و این باعث افزایش ترافیک در سایت و در نتیجه رونق گرفتن کسب و کار شرکت در فضای مجازی شود . یکی از قوی ترین ابزارهای که برای این کار استفاده می شود تا به طراحان کمک نماید کدام بخش بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد گوگل آنالیز می باشد بخصوص  پارامترهای UTM که برای این کار طراحی شده است در واقع پارامتر های UTM به مدیران سایت کمک می کنند تا بفهمند چه نوع بازاریابی تاثیر بیشتری بر روی کاربران گذاشته است مثلا کمپینی برای فصل پاییز و یا روز خاصی در سایت ایجاد کرده اید و در سایت ها و شبکه های اجتماعی و همچنین با استفاده از ایمیل مارکتینگ این اطلاع رسانی را به کاربران متعدد انجام داده اید حال می خواهید بفهمید کدام منبع تاثیر بیشتری داشته است و درصد ترافیک از کدام تبلیغ بیشتر بوده است آیا شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری داشته اند و یا بخش های دیگر این همان کاری است که پارامترهای UTM برای شما انجام می دهند


البته خوشبختانه گوگل طوری این پارامترها را برای کاربران طراحی کرده است که نیاز به هیچ نوع دانش تخصصی وجود نداشته باشد در ادامه به برخی از مهم ترین پارامترهای UTM می پردازیم :

utm_source : این پارامتر هویت سایت ، شبکه های اجتماعی و در واقع منبعی که کاربر از آن وارد سایت شده است را نشان می دهد .

utm_medium : این پارامتر نشان می دهد کاربر بر اساس چه تبلیغی وارد سایت شده است آیا با از یک بنر تبلیغاتی وارد سایت شده است و یا یک متن و... که می توانند پارامتر های مانند banner  ، text و.. در آن قرار گیرد.

utm_campaign : نام کمپینی که مدیران سایت برای محصولات خود در یک زمان خاص ایجاد کرده اند این باعث می شود مدیران سایت متوجه شوند کدام کمپین بازاریابی ایجاد شده چه ترافیکی را در سایت ایجاد کرده است .

utm_term : کلمه کلیدی که کاربر با دیدن آن توانسته است ارتباط و تعامل بهتری با تبلیغ و کمپین برقرار نماید و بر روی آن کلیک کند البته این پارامتر اختیاری است و می تواند قرار نگیرد .

 

تعداد امتيازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (230)
کد خبر: 2345


  • ردیابی کمپین های بازاریابی با استفاده از پارامترهای UTM گوگل آنالیز ؟