Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
04

ردیابی تبلیغات داخل سایت از طریق گوگل آنالیز

ردیابی تبلیغات داخل سایت از طریق گوگل آنالیز

یکی از کارهای که باید بعد از طراحی سایت انجام داد ردیابی کاربران در صفحات سایت می باشد همچنین بسیاری از طراحان و مدیران سایت برای نشان دادن محصولات و خدمات خود از صفحات پر طرفدار برای این منظور استفاده می کنند بدین صورت که با درست کردن برندهای و یا متن های جذاب و جالب در کنار و یا وسط این نوع صفحات مخاطبان خود را ترغیب می کنند تا بر روی آن ها کلیک نمایند شاید یک محصول در یک صفحه به روش های مختلف و در مکان های مختلف یک صفحه از سایت نشان داده شود مثلا دو برند که یک محصول را تبلیغ می کنند در هدر و فوتر سایت حضور داشته باشند . حال اگر مدیر سایت بخواهد بداند کدام بنر بیشتر کاربران را ترغیب کرده باشد باید چکار کند؟ یکی از مهمترین ابزار ها برای اطلاع رسانی از ترافیک کی سایت گوگل آنالیز می باشد اما اینکه چطور در یک صفحه سایت متوجه شویم کدام کاربر بر روی کدام بنر کلیک کرده است تا به یک صفحه دیگر برود از طریق پارامترهای UTM میسر می شود قبلا در مقاله ای راجب پارامترهای UTM و نقش آن برای دیدن اینکه کدام کاربر از کدام یک از سایت ها و یا شبکه های اجتماعی وارد سایت می شود توضیح داده ایم اما پارامترهای UTM فقط برای دیدن ترافیک سایت ها و شبکه های اجتماعی که در بیرون از سایت قرار دارند ساخته نشده است بلکه پارامترهای در آن وجود دارد که به مدیران سایت اجازه می دهد تا متوجه شوند بنری که در صفحات مختلف سایت طراحی می شوند با چه ترافیکی از کاربران مواجه خواهند شد و کدام متن و یا لینک و بنر بیشترین بازدید را داشته اند برای این کار پارامترهای در UTM وجود دارند که مهمترین آن ها به شرح زیر می باشد :

itm_source : منبع سورس و یا در اصل بنر ، لینک را مشخص می کند که کاربر بر روی آن کلیک کرده است که می تواند آدرس صفحه سایت باشد که بنر ویا لینک متن در آن قرار گرفته است .

itm_medium : بنر و یا لینک متنی که کاربران بر روی آن کلیک می نماید را مشخص می کند که دقیقا از چه نوع آگهی می باشد

itm_campaign : نام کمپینی که برای تبلیغات سایت در زمان های مختلف ایجاد کرده اید را می توانید مشخص نمایید

itm_content : محتوای که بر روی آن کلیک می شود شامل چه نوع کلمه و یا کلماتی می باشد

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (223)
کد خبر: 2346


  • ردیابی تبلیغات داخل سایت از طریق گوگل آنالیز