Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
08

تجربه طراحی در شرکت Atlassian

تجربه طراحی در شرکت Atlassian

همیشه تجربه طراحی بخصوص طراحی سایت و یا اپلیکیشن توسط شرکت های بزرگ یک آموزش بسیار مفید در طراحی برای طراحان می باشد چرا که با خواندن چگونگی فرآیند طراحی در پروژه های بزرگ توسط شرکت های بزرگ فناورری و چالش های که آن ها در طراحی مواجه می شوند و چگونگی رفع این چالش ها می تواند درست بزرگی برای تمامی طراحان باشد ما در این مقاله به یک تجربه که توسط شرکت Atlassian  انجام شده است می پردازیم . هنگامی که شرکت طراحی Atlassian تمرکز خود را در طراحی در سال 2012 گسترش داد جرج اسپنگل به عنوان رئیس جدید طراحی استخدام کرد تا بتواند تحول خود در طراحی را گسترش دهد یکی از اولین پروژه های که جرج اسپنگل در شرکت Atlassian شروع کرد پروژه دستورالعمل طراحی Atlassian با نام ADG می باشد . در آن زمان، آنها با چالش های متعددی برای مقیاس دادن به یک طرح طراحی مواجه بودند:

·         ناسازگاری طراحی - به عنوان مثال، 45 نوع مختلف از dropdown ها.

·         ابزار کمکی - تیم نیاز به ابزارهای قدرتمندتر طراحی برای مقیاس کار خود در چندین محصول مواجه بود.

·         سوالات اضافی - طراحان Atlassian می خواستند زمان بیشتری را در زمینه مشکلات اصلی و زمان کمتری در پاسخ دادن به سؤال های مشابه (به عنوان مثال برای استفاده از دکمه) صرف کنند.


یک بار ناتان کورتیس گفته بود که طراحی سایت یک نوع محصول می باشد که باعث نشان دادن درست و مناسب محصولات دیگر می شود . بنابراین شرکت Atlassian برای سیستم طراحی خود دست به یک جاه طلبی تمام عیار زد تا بتواند به بهترین روش محصولات خود را برای کاربران نمایش دهد . برای بررسی ناسازگاری و چالش های پیش رو اتلوسیان و Jürgen Spangl شروع به برگزاری جلسات و طرح مشکلات کردند تا بتوانند راه حل های مناسب و در عین حال کم هزینه و با سرعت بالا را پیدا کنند . شرکت Atlassian تصمیم گرفت با الهام از سیستم رابط کاربری و انسانی شرکت اپل اولین نسخه طراحی خود را ایجاد نماید افراد از تیم های مختلف به طراحی اولیه آن کمک کردند تیم اختصاصی در ابتدای کار وجود نداشت برای همین از تیم های دیگر شرکت Atlassian برای طرح اولیه استفاده شد .  یورگن یکی دیگر از مدیران طراحی این پروژه می گوید : می خواستیم تمامی افراد صاحب نظر در شرکت در تیم های مختلف در این کار سهیم باشند تا بتوانیم نقطه نظر همه افراد را از جنبه های مختلف طراحی جویا شویم برای همین از افراد های مختلف در قسمت های مختلف شرکت بهره بردیم که البته این روند بدون چالش نیز نبود چرا که هماهنگ کردن آن ها و به اجماع رساندن آن ها نیز کار دشواری بود . ما توانستیم به یک چارچوب مناسب برای تمامی محصولات خود و همچنین چگونگی طراحی آن ها و طرز نمایش محصولات خود در سایت و اپلیکیشن بررسیم این کار پس از برگزاری جلسات متعدد امکان پذیر شد . یورگن می گوید: "هرگز آسان نیست که تیم های چندگانه را بر روی یک مسیر پیش رو در زبان طراحی طراحی کنیم."  .


برای تعریف زبان طراحی آن و ایجاد تمام الگوهای و اجزاء، تیم به دنبال یک مرحله دو مرحله ای بود:

·         هر ماه تیم برای کار در ADG  همدیگر را ملاقات می کردند و  تصمیم گیری سریع و سرعت بخشیدن به تیم کمک کرد که الگوهای جدیدی را با مجموع 70 تا 80 درصد کامل ایجاد کنند.

·         در طول هفته بعد، تیم شروع به برآورد هزینه آن طراحی ها می کرد تا ببیند کدام الگو کمترین و در عین حال بهترین بازخورد را خواهند داشت .

این مراحل بالا گرچه به ظاهر ساده به نظر می رسد ولی بسیار دشوار و طاقت فرسا بود و تکرار آن برای بدست آوردن بهترین روش طراحی بسیار لازم و ضروری می باشد چرا که با یک بار مطالعه و جلسه به جمع بندی درستی نخواهید رسید .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (104)
کد خبر: 2353


  • تجربه طراحی در شرکت Atlassian