Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
10

آینده صدا در طراحی

آینده صدا در طراحی

تکنولوژی رابط کاربری صدا در اپلیکیشن ها و تلویزیون های پیشرفته باعث شده است برخی از کارها در آن ها سریع تر ، شفاف تر و راحت تر صورت گیرد حتی بسیاری از اشخاصی که از تکنولوژی سر در نمی آورند مانند سالمندان بتوانند به راحتی با آن در تعامل باشند همین امر باعث شده است بسیاری از شرکت های بزرگ راهی را برای استفاده از این تکولوژی در طراحی سایت پیدا کنند تا بتوانند از آن در سایت ها نیز بهره ببرند . اما در ابتدا می خواهیم به اهمیت صدا و چگونگی آن در دنیای دیجیتال بپردازیم . با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی (AI) که می تواند داده های کاربر شامل صدا را به صورت منظم جمع کرده و جمله درست و صحیح از آن ایجاد نماید و بنا به جمله مورد نظر کاری را در دستگاه انجام دهد . بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در دیوایس های که در حال ساخت و یا طراحی آن هستند می خواهند از این تکنولوژی بهره ببرند چرا که یکی از راه های تعامل راحت ، سریع و آسان با دستگاه های دیجیتال صدا می باشد . صدا یک مسابقه بین شرکت های غول پیکر فناوری ایجاد کرده است که هر کدام از آن ها می خواهند به نحوه بهتری از آن در طرح های خود استفاده نمایند . اما چگونه تکنولوژی صدای زندگی ما را تغییر می دهد؟ به طور دقیق تر - چه صنایع می تواند پتانسیل تغییر اساسی داشته باشد؟


یکی از صنایعی که می تواند برای این کار مفید به نظر برسد خدمات مشتری می باشد تصور کنید دستیار مجازی کنترل شده صدا مانند الکسا و سیری به طور کامل جایگزین انسان شوند آنها می توانند بدون خستگی و بی وقفه کار کنند و برای مشتریان بسیار مفید تر و سودمند تر از یک کارمند در خدمات مشتریان باشند حال فرض کنید طراحان در طراحی سایت در بخش های مهم از این تکنولوژی بهره ببرند ، بسیاری از کاربران بخاطر عدم تعامل درست با بخش های متعدد سایت از آن خارج می شوند ولی اگر با یک جمله بتوانند هنگام ورود به سایت کار خود را انجام دهند و یا حداقل به آن قسمت به راحتی برده شوند چند درصد کاربرانی که می خواهند به خاطر نداشتن تعامل راحت با سایت و یا عدم دانش درست در استفاده از بخش های سایت آن را ترک نمایند در سایت باقی می مانند ؟ بسیاری از سایت ها دارای خدمات مشتری می باشند که در آن قسمت به مشتریان خود که محصول و یا یک سرویس از آن ها خریده اند پشتیبانی های مختلف ارائه می کنند همچنین بر اساس آمارها به دست آمده مشتری ها زمانی وفادار می مانند که خدمات مشتری در سایت ها به خوبی پشتیبانی شود حال اگر تکنولوژی صدا در آینده در این قسمت از سایت فعال شود می تواند برای جلب نظر مشتریان بسیار مفید واقع شود .


پیش بینی می شود در دهه آینده طراحان تجربه کاربری به جای کار کردن بر روی طرح های UX بیشتر وقت خود را بر روی طراحی تکنولوژی صدا قرار خواهند داد چرا که برای کاربران هم لذت بخش و هم آسان می باشند و تقریبا تمامی مردم با آن سرو کار دارند و نیاز به دانشی نیز نخواهند داشت .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (110)
گروه خبر: طراحی سایت, سبک
کد خبر: 2356


  • آینده صدا در طراحی