Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
20

دسترس پذیری آسان یا زیبای بصری در سایت؟

دسترس پذیری آسان یا زیبای بصری در سایت؟

بسیاری از طراحان در مورد موضوع دسترس پذیری یا زیبای بصری دچار تردید می باشند اینکه چگونه می توانند این دو موضوع را با هم در طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود به کار ببرند به طوری که هیچ کدام از آن ها آسیب نبینند اما واقعیت این است که در مواقعی پیش می آید که طراح باید یکی را قربانی دیگر کند اما باید کدام را قربانی دیگری نماید ؟ برطبق آمارهای گرفته شده از شرکت های مختلف در زمینه کاربران فضای مجازی امروزه فاکتور بسیار مهم برای آن ها سریع تر رسیدن کاربران به اطلاعات مورد نیاز خود در سایت و یا اپلیکیشن می باشد بر طبق همین آمارها جذب اولیه کاربران نیز از طریق زیبای بصری به دست می آید درواقع وقتی کاربری آدرس سایتی را در مرورگر خود می زند دوست دارد در کمترین زمان صفحه سایت لود شود سپس این زیبای بصری می باشد که او را به صورت موقت جذب خود کرده و اگر اطلاعات را با سرعت مناسب به دست آورد به این سایت وفادار خواهد ماند بنابراین نمی توان به طور دقیق خط و مرزی برای فاکتورهای گفته شده تعیین نمود از طرفی بنا بر صحبت های انجام شده در برخی موارد چاره ای جز قربانی کردن یک فاکتور برای فاکتور دیگر نیست . یک طراح اگر بداند کدام یک از فاکتورها در بخش های متعدد سایت برای کاربران اولویت بیشتری دارند می تواند به راحتی تصمیم گیری نماید مثلا در یک صفحه که شامل اطلاعات زیادی می باشد و بسیاری از کاربران جهت دریافت اطلاعات مورد نظر خود وارد این صفحه سایت می شوند می توان حدس زد اولویت با فاکتور دسترس پذیری و سادگی می باشد و نه زیبای بصری بنابراین اگر هنگام طراحی این صفحه از سایت طراح ناچار به انتخاب شود می تواند به راحتی فاکتور دسترس پذیری آسان را انتخاب نماید . مثال دیگر یک اسلایدر می باشد اصولا اسلایدر یک سایت حاوی اهداف و شعاری اساسی یک سایت است که باید همیشه برای کاربران جذاب و زیبا به نظر برسد در واقع این بخش از سایت دارای اولویت بصری می باشد چرا که یکی از المان های مهم در جذب اولیه مخاطبان محسوب می شود .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (73)
گروه خبر: طراحی سایت, سبک
کد خبر: 2423


  • دسترس پذیری آسان یا زیبای بصری در سایت؟