Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
27

نحوه طراحی CTA های بهتر در طراحی سایت

نحوه طراحی CTA های بهتر در طراحی سایت

یکی از مباحثی که طراحان هنگام طراحی با آن مواجه می شوند استفاده از CTA (Call To Action) ها می باشند معنی این لغت در واقع دعوت از کاربران و یا مخاطبین برای کلیک بر روی یک دکمه و یا یک لینک و حتی یک تصویر و به طور کلی هر المان داخل سایت می باشد . وقتی طراح به درستی المان ها را در بخش های مختلف سایت طراحی کرده باشد این روند بهتر انجام می شود بخصوص وقتی برای آن المان های که می خواهند نقش CTA را در سایت بازی کنند یک تخفیف قرار داده شود این باعث می شود ذهن مخاطب برای توجیه کلیک بر روی آن المان بیشتر شود . البته دعوت به عمل یا همان CAT فاکتورهای زیادی برای قانع کردن کاربران در کلیک بر روی آن ها دارد ، اینکه چه رنگی ، چه اندازه ای ، در کجای سایت و با چه متن و یا تصویری نمایش داده شود تمامی این فاکتورها در جذب مخاطب و قانع کرد آن برای کلیک بر روی المان های مختلفی که نقش CTA را بازی می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد . برخی از متخصصان CAT ها را به دو نوع تقسیم می کنند :

یک نوع از CAT ها وجود دارند که بیشتر برای نشان دادن اطلاعات در مورد آن بخش و یا المان خاص کاربران را به صفحه دیگری در سایت هدایت می کنند . نوع دیگری از CAT ها هستند که کاربران را به یک صفحه ای از فرم هدایت کرده و به کاربران اجاز وارد کردن اطلاعاتی از خود می دهند و به آن ها وعده تخفیف و یا سرویس رایگان می دهند در واقع این نوع از CAT بیشتر به بازاریابی سایت می پردازد و برای مدیران سایت اطلاعات مورد نیاز آن ها را جمع آوری می کند .


اما نکته ای که باید یک طراح هنگام استفاده کردن از CAT در طراحی سایت بداند این است که CAT نقطه ای بین نرخ bounce و نرخ تبدیل می باشد که برای یک سایت بسیار مهم و حیاتی است . بنابراین قبل از طراحی نهایی هنگام تست طرح پیشنهادی حتما باید طراح و متخصصان حوزه UX توجه ای مهم به این بخش داشته باشند اینکه کاربران در حد مورد انتظار آن ها در تست آزمایشی بر روی المان های که نقش CAT را بازی کرده اند کلیک نموده اند و یا چه عواملی باعث صرف نظر آن ها شده است . اگر می خواهید یک راه موثر برای هدایت کاربر به دکمه CTA خود در طراحی داشته باشید، از نشانه های مستقیم در طرح خود استفاده کنید. طراح باید با استفاده از ویژگی های جدیدی که CSS3 و HTML5 در اختیار طراحان قرار می دهند بر روی دکمه سایه های زیبا ، انیمیشن های متفاوت و مواردی جهت واضح بودن و جذاب بودن هر یک از CTA ها در طرح خود داشته باشند . همچنین باید در یک صفحه که دارای CTA های متفاوتی می باشد اولویت بندی درستی صورت گیرد  اندازه اساسا به کاربر می گوید که بیشتر قابل توجه است بنابراین بیشتر احتمال دارد که کسی آن را کلیک کند البته این بزرگی نباید باعث شود جذابیت یک صفحه سایت از بین برود چرا که همین امر باعث ترک آن صفحه توسط کاربر می شود .  متن به شما می گوید که مردم با احساسات خرید می کنند، اما منطق آن را دنبال می کند اگر می خواهید کاربران بر روی دکمه های شما که نقش CTA را بازی می کنند بیشتر کلیک نمایند به نوعی احساسات آن ها را برانگیزید شاید دادن یک تخفیف با زمان محدود گزینه ای باشد که کاربران را بیشتر هیجان زده می کند تا بر روی CTA کلیک نمایند .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (181)
گروه خبر: طراحی سایت, سبک
کد خبر: 2434


  • نحوه طراحی CTA های بهتر در طراحی سایت