Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
29

راه های که باعث جلوگیری از عصبانیت کاربران می شود

راه های که باعث جلوگیری از عصبانیت کاربران می شود

همه طراحان دوست دارند هنگامی که طرح خود را پیاده سازی کرده اند و کاربران از آن ها استفاده می کنند احساس شادی و آرامش داشته باشند و درکمترین زمان ممکن به اهداف خود و محصول مورد نظر خود در سایت دست یابند ولی این فقط یک آرزو می باشد چرا که همیشه کاربران چالش های متفاوتی با سایت داشته اند و طراحی سایت همیشه با چالش های زیادی برای تعامل بهتر با کاربران روبرو بوده است . این چالش ها گاهی باعث می شود کاربران نه تنها سایت را ترک کنند بلکه از سایتی که کار کرده اند بسیار عصبانی و گیج شوند و آن را به دوستان و آشنایان خود منتقل کنند که نوعی تبلیغ منفی برای سایت محسوب می شود برای جلوگیری از این کار روش های وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد . گاهی کاربران بر روی دکمه و یا لینکی کلیک می کنند که طراح به عنوان یک CTA (Call To Action)طراحی کرده است ولی صفحه مورد نظر یافت نمی شود و این برای سایت بار منفی به همراه خواهد داشت چرا که برای دکمه ای که نقش CTA را بازی می کند سناریوهای چیده شده است مثلا بر روی دکمه کلماتی مانند تخفیف و یا حراج تایپ شده است و وقتی کاربر متقاعد می شود که بر روی آن کلیک نماید متوجه می شود که آن دکمه به کل اشتباه است .


همچنین وقتی خود کاربر بر روی فرم اطلاعات غلط تایپ می کند و یا در فیلدی فرمت اشتباه را وارد می نماید و دکمه ارسال را کلیک می نماید خطای نامفهوم به کاربران نشان داده می شود و اورا سردرگم کرده که کجای فرم دقیقا اشتباه است . در صورتی که یکی از بخش های که هر طراح هنگام طراحی سایت باید بدان توجه کافی داشته باشد بخش خطاهای سایت بخصوص خطاهای فرم می باشد تا کاربران به وضوح متوجه اشتباه خود شوند و به راحتی بتوانند آن را تصحیح نمایند . همچنین در برخی مواقع سایت به علت خرابی سرور نمی تواند به درستی به درخواست کاربران پاسخ دهد در این میان عده ای از کاربران تصور می کنند که اشکال از آن ها می باشد برای موارد سایت باید به صورت شفاف اعلام نماید در حال حاضر نمی تواند پاسخگوی درخواست های کاربران باشد این کار باعث می شود کاربران به جای تکرار درخواست خود و عصبانی شدن بخاطر جواب نگرفتن درست مدتی را صبر کنند . وقتی صفحه 404 برای کاربران نشان داده می شود به صورت ناخودآگاه آن ها کمی عصبانی و گیج می شوند چرا که به مقصد خود دست پیدا نکرده اند برای همین باید طوری این صفحه طراحی شود که ایجاد نشاط و آرامش را بین کاربران ایجاد نماید برخی حتی شروع به ایجاد شماره رندم برای این صفحه کرده اند و به کاربران خود توصیه کرده اند شماره رندم خود را نگه دارند چرا که هر ماه قرعه کشی صورت می گیرد و تخفیف های خوبی برای کاربران برنده در نظر گرفته می شود با این کار عصبانیت ناشی از پیدا نکردن اطلاعات مورد نظر کاربران کاهش پیدا می کند . وقتی کاربری بر روی درخواستی کلیک می کند تا زمانی که درخواست به سرور فرستاده شود و سرور آن را تحلیل و سپس به کاربر پاسخ دهد زمانی می برد هرچند براساس نوع درخواست و شلوغی سرور این زمان کم و زیاد است ولی طراح باید بداند آیکون های انتظار و یا میله های progress برای این سناریوها بسیار مفید می باشند ، این آیکون ها باید سرگم کننده و جذاب به نظر بیایند تا کاربران زمان صرف شده برای پاسخ به آن ها را متوجه نشوند . در برخی موارد فرآیند یک مسیر در سایت طولانی و در برخی موارد پیچیده می باشد برای همین طراحان باید در هر بخش به صورت کاملا شفاف کاربران را راهنمایی کنند قرار دادن بخش های برای راهنمای کاربران در هر بخش به آن ها کمک می کند و این اطمینان را می دهد که آن ها در این مسیر تنها نیستند .

 

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (221)
گروه خبر: طراحی سایت, سبک
کد خبر: 2439


  • راه های که باعث جلوگیری از عصبانیت کاربران می شود