Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
29

روش های برای ایجاد اعتماد در سایت با استفاده از طراحی UX

روش های برای ایجاد اعتماد در سایت با استفاده از طراحی UX

اعتماد کلمه ای است که شما بارها در اغلب مدل های کسب و کار و استراتژی بازاریابی امروزه می شنوید ، نسل جدید مصرف کننده صداقت ، شفافیت و معتبر بودن برند تجاری برای آن ها بسیار مهم می باشد . براساس یک مطالعه در SDL اعتماد به نام تجاری هر روز برای مشتریان اهمیت بیشتری پیدا می کند به طوری که قبل از خرید محصول و یا سرویسی از سایت دوست دارند اعتبار برند سایت و یا شرکت را با دقت بیشتری مطالعه نمایند و این مرحله ای است که طراحان هنگام طراحی سایت با استفاده از UX می توانند پیاده سازی نمایند . نکته اولی که باید در طراحی UX در سایت مورد استفاده قرار گیرد پیوستگی طراحی در هر بخش از سایت می باشد ، پیوستگی و سازگاری به کاربران اجازه می دهد با اعتماد بیشتری بخش های مرتبط با یکدیگر را ادامه دهند به این امید که مطمئنا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا خواهند کرد . اگر طراح در هنگام پیاده سازی پیوستگی بین المان ها و متون را رعایت نکرده باشد باعث سردرگمی و ناراحتی کاربران خواهد شد . چند نکته دیگر که باید در پیوستگی و سازگاری در هنگام طراحی سایت بدانید شامل موارد زیر می باشد :

·         یک طرح رنگی را انتخاب کنید و به آن بچسبید

·         از لوگو شرکت و هویت نام تجاری در بخش های مختلف سایت استفاده نمایید

·         ایجاد توافق بین وب سایت برند شما و صفحات فرود

·         پیام ها را روشن، هوشمند و ساده نگه دارید


 نکته دیگری که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد این است که کاربران نباید احساس نمایند که این سایت فقط برای سودآوری از مخاطبان خود طراحی شده است بنابراین سعی شود در قسمت های مختلف سایت مواردی را که برای مخاطب می تواند حائز اهمیت باشد را در اختیار آن ها به صورت رایگان قرار داد مثلا وقتی محصول شما بهداشتی می باشد بهتر است هر روز راجب چند نکته روز بهداشتی در مقاله و یا خبرنامه خود توضیح دهید تا کاربران بتوانند از این قسمت برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود استفاده نمایند این خو باعث می شود اعتماد کاربران به بخش های دیگر سایت بیشتر شود بدون آنکه در این بخش به صورت مستقیم سود آوری از طرف شرکت به مشتری القا شود . نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد شفافیت در هر بخش از سایت می باشد اینکه کاربران بدانند سایت نمی خواهد به روش های مختلف برای محصولات و یا سرویس های خود تبلیغ نماید و در واقع محوصلات آن ها همان چیزی را نشان می دهد که واقعیت محصولات وجود خواهد داشت بیشتر به سایت اعتماد خواهند کرد و حتی باعث می شود سایت را به دوستان خود به عنوان یک سایت معتبر و مورد اعتبار پیشنهاد نمایند . براساس آمارهای گرفته شده تبلیغات صورت گرفته از طرف یک مشتری وفادار در یک سایت بسیار موثر تر از خود سایت می باشد .  

تعداد امتيازات: (2) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (220)
کد خبر: 2491


  • روش های برای ایجاد اعتماد در سایت با استفاده از طراحی UX