Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
02

چگونگی افزایش وفاداری مشتری سایت از طریق طراحی تجربه کاربری(UX)

چگونگی افزایش وفاداری مشتری سایت از طریق طراحی تجربه کاربری(UX)

هنگامی که پیوند اعتماد بین مشتری و یک شرکت ایجاد می شود مشتری می تواند راحت تر و به صورت مستقیم با مسئولان شرکت صحبت نماید ولی امروزه به دلیل بودن تکنولوژی این کار از طریق سایت و یا اپلیکیشن های موبایل صورت می گیرد به طوری که با آن احساس راحتی می کنیم و دیگر نیازی به ارتباط مستقیم یا به اصطلاح face to face نمی باشیم برای همین امروزه از شرکت ها سعی دارند از طریق فضای مجازی اعتماد مشتریان خود را به درست آورند یکی از مهمترین بخش های فضای مجازی برای شرکت ها طراحی سایت مناسب برای کاربران و مشتریان خود می باشد . اگر یک سایت نتواند کاربران را به خود جذب نماید نمی تواند محصولات و یا سرویس های که ارائه می نماید را برای آن ها جذاب نشان دهند و اعتماد مخاطب خود را از دست خواهد داد . همچنین باید توجه داشت هر ساله باید آماری از مشتریان و انواع کاربرانی که علاقه مند به محصولات و سرویس های شرکت در فضای مجازی می باشند گرفت تا متناسب با آن طرح های نوینی در سایت و یا اپلیکیشن صورت گیرد چرا که امروزه سلیقه مردم با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در حال تغییر و دگرگونی می باشد . طراح اگر می خواهد بازخورد مناسبی از کاربران داشته باشد باید آن ها را در بخش های مختلف شرکت داده و به نظر خواهی از آن ها بپردازد چیزی که امروزه با عناوین امتیاز و یا ستاره در سایت ها دیده می شود شامل همین مورد است کاربران براساس سلیقه خود آن بخش را مورد نقد و انتقاد قرار می دهند و طراح می تواند دریابد تا چه مقدار طرح ایجاد شده مورد رضایت کاربران قرار گرفته است .


طراحان هنگام طراحی سایت باید تلاش کنند مخاطب خود را در بالای صفحه سایت نگه دارند و با مکثی نسبتا طولانی آن ها را تشویق نمایند پیمایش صفحه اصلی سایت را تمام کنند چرا که عموما در بالای صفحه اصلی سایت اهداف اصلی سایت شامل محصولات ، سرویس ها و... وجود دارد و بعد از تماشای آن توسط کاربر به قسمت های پایین صفحه برای نشان دادن اطلاعات بیشتر در مورد آن ها بپردازند . یکی دیگر از نکاتی که باعث افزایش وفاداری مشتریان به سایت می شود بهبود قابلیت استفاده می باشد این کار توسط برخی از سوالاتی که در زیر باید طراح به آن جواب دهد قابل انجام می باشد :

·         آیا شما در حل مشکل درست کار می کنید؟

·         آیا طراحی شما راه حل مشکل را در بهترین حالت ممکن ارائه می دهد؟

·         آیا طرح های خود را آزمایش می کنید و راحتی آن را به خوبی احساس می نماید؟

سوال آخر شاید بسیار مهم و حیاتی باشد چرا که طرحی که آزمایش و تست نشده باشد دارای خطرات زیادی برای خراب کردن یک برند سایت و یا شرکت می باشد بنابراین سعی شود آزمایش های گوناگونی پس از طراحی سایت بر روی آن توسط انواع کاربران انجام شود.

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (387)
کد خبر: 2496


  • چگونگی افزایش وفاداری مشتری سایت از طریق طراحی تجربه کاربری(UX)