Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
26

روش های تحقیق در طراحی

روش های تحقیق در طراحی

روش های تحقیق همیشه می توانند در موفقیت و پیروزی و یا شکست یک طراحی نقش موثری ایفا کنند . بنابراین انتخاب نوع روش تحقیق نیز باید همیشه مورد توجه طراحان در ابتدای شروع به کار پروژه باشد  ما در این پست چند روش تحقیق را که بیشتر از همه بین طراحان رایج می باشد شرح می دهیم . اولین روش تحیق که مورد بررسی قرار می دهیم مطالعات کاربردی در آزمایشگاه نام دارد . این روش در آزمایشگاه انجام می شود شرکت کنندگان به طور یکپارچه با یک محقق نشسته و تعدادی از سناریوها را ارائه می دهند که منجر به استفاده از یک علاقه خاص در محصول یا نرم افزار و یا طرحی برای قسمت های مختلف سایت می شود . این روش بهینه سازی طراحی UI و جریان کاری را در اختیار شما قرار می دهد و در نهایت محقق را با یک درک کامل از رفتار کاربر فراهم می کند. وظایف مورد نیاز باید عملی باشد، اما واقع بینانه است . روش دیگری که طراحان در طراحی سایت می توانند از آن بهره ببرند طراحی مشارکتی نام دارد ، موفقیت طرح مشارکتی صرفا به شرکت کننده وابسته است. هر شرکت کننده روش های  خلاقانه ارائه می دهد تا بتوانند تجربه کاربر ایده آل خود را به منظور درستی بیان آنچه که برای آنها مهم است، ایجاد کنند. یک مثال برای این روش تحقیق کاربر می تواند از شرکت کنندگان درخواست کند تا رابط کاربری مناسب خود را طراحی کنند؛ راهی عالی برای درک ترجیحات بصری مخاطبان سایت. این روش در تمامی زمینه مانند طراحی نرم افزار، طراحی گرافیک ، طراحی سایت و یا طراحی محصول مورد استفاده قرار می گیرد. روش دیگری که در تحقیقات بسیار رایج می باشد مصاحبه است . مصاحبه شامل یک بحث ساده و چهره به چهره بین شرکت کننده و محقق برای پیدا کردن آنچه که افکار شرکت کننده گفته می شود می باشد ، طراحی محصول، و یا رنگ ها و گرافیک یک برنامه جدید است. اگر هر دو طرف به موفقیت گفتگو ایمان داشته باشند، و شرکت کننده حاضر باشد به صراحت سخن بگوید، این یک روش بسیار دقیق و روشمند برای پیاده سازی است. روش دیگری که باید مورد مورد توجه طراحان قرار گیرد روش گروه های متمرکز می باشد .


گروه های تمرکز از گروه های 3 تا 12 نفری مختلف هستند که در بحث درباره موضوعات مختلف در مورد طرح یا ایده محصول شرکت می کنند. سپس از آنها خواسته می شود که از طریق تمرین های مختلف بازخورد کلامی و کتبی در مورد موضوع ارائه دهند. تنوع گروه اجازه می دهد تا تستر یک نتیجه به خوبی برآورده شود و اطمینان حاصل کند که نتایج ناهماهنگ نیستند. روش آخری که در این پست مورد بررسی قرار می دهیم روش تست مفهوم می باشد . تست مفهوم دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. تست مفهوم محصول یک راه عالی برای به دست آوردن بینش در مورد این است که آیا ایده محصول ویا طراحی قابل فروش است یا نه و یا اینکه به افزایش فروش کمک می کند ؟  پژوهشگر مفهوم کلی را برای شرکت کنندگان به صورت آنلاین یا شخصی به منظور واکنش نشان می دهد و تعیین می کند که آیا آن را با نیازهای کاربر مطابقت می کند . این کار می تواند به طراح در جهت طراحی سایت نوآورانه و خلاقانه کمک می نماید .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (164)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2553


  • روش های تحقیق در طراحی