Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
21

آشنای با تایم گوگل آنالیز برای بهبود عملکرد سایت

آشنای با تایم گوگل آنالیز برای بهبود عملکرد سایت

یکی از مهم ترین ابزارهای سنجش یک سایت در زمان اتمام طراحی سایت گوگل آنالیز می باشد این ابزار که توسط شرکت گوگل ارائه شده است به خوبی به مدیران سایت و یا متخصصان سئو اعلام می کند در چه بخش های ایرادات و اشکالات وجود دارد یکی از این بخش ها که بسیار مورد استفاده متخصصان قرار می گیرد گزارش Real Time گوگل آنالیز می باشد این بخش به مدیر سایت می گوید هم اکنون چند نفر و از کدام کشور و شهر و به چه مدتی در کدام صفحه سایت در حال تماشای بخش های المان درون سایت می باشد حتی به مدیران و متخصصان می گوید هر شخص با چه کلماتی وارد سایت شده است و یا مستقیم و غیر مستقیم سایت آن ها را پیدا کرده است که خود در تحلیل بعدی برای بالا بردن نرخ تبدیل کمک شایانی می نماید . یکی از این قسمت های که بسیار می تواند به مدیران جهت اصلاح صفحه کمک نماید زمانی است که کاربر بر روی یک صفحه ایستاده است و آن را تماشا می کند . ما در این پست قصد داریم زمان کاربران و معنای هر یک از آن را برای شما توضیح دهیم . می توان زمان ماندگاری را به چهار دسته تقسیم نمود زمان زیر دو ثانیه : اگر کاربر و یا کاربران کمتر از زیر دو ثانیه سایت را مشاهده نمایند این به معنای شکست در طراحی سایت و یا حداقل طراحی صفحه مورد نظر که کاربران زیر دو ثانیه آن را دیده اند می باشد چرا که کاربر به محض تماشای آن صفحه آن را ترک می کند و این بدان معنی است هیچ بخشی از صفحه سایت کاربران را جذب خود نکرده است . دو ثانیه تا ده ثانیه : کاربرانی که بین دو تا ده ثانیه صفحه سایت را تماشا کرده اند می تواند به معنی خواندن فقط عناوین و بخصوص عناوین ابتدای سایت باشد این می توان نشانه این باشد که کاربران زیاد به صفحات سایت و یا صفحه مورد نظر اعتماد ندارند و فقط می خواهند عنواین آن را آن هم فقط عناوین بالای صفحه را به صورت گذار بخوانند .


یازده تا سی ثانیه : کاربرانی که بین یازده تا سی ثانیه یک صفحه سایت را نظاره می کنند به دنبال موضوعی می گردند که فکر می کند شاید در این صفحه آن را پیدا خواهند کرد خبر بد این است که این زمان به زمان مورد نظر برای افزایش نرخ تبدیل قرار نگرفته است خبر خوب این است که کاربران در این زمان بیشتر به خواندن مطالب و حتی اسکرول کردن صفحه پرداخته اند .

زمان بالای 31 ثانیه : کاربرانی که بالای 31 ثانیه بدون حرکت در یک صفحه مانده اند می توانند کاربرانی قلمداد شوند که دارند به صورت آهسته متن های صفحه را با دقت می خوانند تا به اهداف خود دست یابند طراح باید بداند این نوع کاربران را چگونه وادار به کلیک بر روی المان های مورد نظر نماید .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (109)
کد خبر: 2574


  • آشنای با تایم گوگل آنالیز برای بهبود عملکرد سایت