Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
23

تصاویر هیرو یا هیرو هدر (hero head) در طراحی وب سایت

تصاویر هیرو یا هیرو هدر (hero head) در طراحی وب سایت

یکی از روش های جدید طراحی سایت داشتن یک تصویر بزرگ در صفحه اصلی به همراه متن کم داخل آن می باشد این باعث می شود کاربر در هنگام ورود به سایت یک عکس زیبا به همراه متن روی آن رامشاهده کند. این روش جدیدا با استقبال زیادی در طراحی سایت روبرو شده است . اما چرا این طرح بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؟


با افزایش سرعت اینترنت خیال طراحان از قرار گرفتن عکس بزرگ و مناسب در صفحه اصلی تا حدود زیادی کم شده است ولی اینکه چرا روش هیرو ایمیج یا هیرو هدر (hero head) امروزه زیاد استفاده می شود شاید می توان به تمایل کاربر به دیدن عکس به جای متن اشاره کرد. طراحان چارچوب کلی را برای نام گذاری طراحی هیرو ایمیج (هیرو هدر ) تعریف کرده اند

·         داشتن یک عکس بزرگ که عموما کل صفحه را در بر بگیرد

·         قرار گرفتن متن و یا دکمه بر روی عکس مورد نظر . در واقع عکس پس زمینه (background) صفحه اصلی خواهد شد

·         عکس باید تداعی بخش محصولات و یا برند تجاری شرکت باشد

امروزه هیچ کاربری از سایتی که فقط دارای متن طول و دراز است استقبال نمی کند ، قرار گرفتن متن بر روی عکس و اسکرول کردن صفحه در حالی که متن ها به صورت زیبا و لذت بخش از روی عکس عبور می کنند برای کاربران جذاب می باشد به این ترتیب طراحان در طراحی سایت باید به المان های که به صورت افکت در جلوی کاربر ظاهر می شوند دقت نمایند. نمونه طراحی هیرو در سایت RoverPass و همچنین سایتی که شرکت سامیا در حال راه اندازی آن برای هنرمند بزرگ کشورمان آقای احمد رضا احمدی در حال ساخت است ، می باشد (ahmadrezaahmadi.com) .


امروزه بسیاری از وب سایت های شرکتی از این نوع طراحی سود می برند . قرار دادن عکس بزرگ به عنوان هیرو هدر در صفحه اصلی و قرار دان لوگو شرکت در بالا و سمت چپ صفحه به همراه متن که تداعی بخش هدف شرکت می باشد باعث جذب کار و دنبال کردن محصولات و یا خدمات شرکت در صفحات سایت باشد که این هدف طراحی اصلی سایت شرکتی است .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (129)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2602


  • تصاویر هیرو یا هیرو هدر (hero head) در طراحی وب سایت