Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
22

نقش مقایسه محصول در سایت های فروشگاهی

نقش مقایسه محصول در سایت های فروشگاهی

ما انسان ها همیشه دوست داریم هر شی و یا شخصی را با اشیاء و یا اشخاص دیگر مقایسه کنیم تا بدین صورت تصمیم خود را در مورد انجام کاری اتخاذ نماییم . این خصوصیت در فضای مجازی نیز منتقل شده است در واقع هنگامی که کاربران وارد یک سایت فروشگاهی می شوند و به دنبال محصولات و یا سرویس های مورد نظر خود می باشند دوست دارند محصول مورد نظر خود را با محصولات دیگر مقایسه کنند از این رو داشتن ویژگی مقایسه محصولات جز بخش جدای ناپذیر یک فروشگاه اینترنتی می باشد . چگونگی طراحی این بخش از فروشگاه همیشه با چالش های همراه بوده است چرا که بسیاری از طراحان در این بخش دوست دارند از خلاقیت و نوآوری خود استفاده نمایند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند .


ایجاد افکت های زیبا با قرار دادن کتابخانه های جاوا اسکریپتی و استفاده از ویژگی های CSS3 می تواند طراحان را در این بخش از طراحی  سایت کمک نماید . اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد نمایش درست و ساده بین محصولات مورد مقایسه کاربران است ، این نکته باید به خوبی در طراحی دیده شود. یک طراح نباید طوری بخش مقایسه فروشگاه اینترنتی را طراحی کند که مقایسه ویژگی های محصولات برای کاربران گنگ به نظر آید ، ایجاد جداول مناسب و واضح که بتوان ویژگی های محصولات را داخل آن قرار داد باید توسط طراح به شکل مناسب طراحی شود همچنین می توان نقاط ضعف و قدرت یک محصول را با رنگی متفاوت اما واضح در جدول نشان داد تا بدین صورت مقایسه محصولات توسط کاربر به خوبی انجام گیرد . استفاده از علائم مختلف مانند ضربدر و یا تیک های سبز که می تواند مقایسه بین محصولات را آسان نماید از دیگر مواردی است که مورد توجه طراحان می باشد .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (23)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2626


  • نقش مقایسه محصول در سایت های فروشگاهی