Menu
97 35 94 66  info@samiaco.ir
25

قابل پیش بینی نبودن در یک طراحی

قابل پیش بینی نبودن در یک طراحی

وقتی کاربر یک سایت را باز می کند قبل از اینکه سایت را مشاهده نماید در ذهن خود به چه مواردی از المان های سایت می اندیشد؟ آیا او دوست دارد همانطوری که می اندیشد المان های سایت باشد ؟ این سوالی است که باید یک طراح در هنگام طراحی بدان فکر نماید در وهله اول یک سایت باید ساده باشد این بدان معنا نیست که طرح کشیده شده برای یک سایت ساده و خالی از نوآوری و خلاقیت تولید شود بلکه منظور از ساده بودن این است که کاربر هنگام مواجه شدن با بخش های مختلف سایت به سادگی به اهداف خود در آن بخش ها دست یابند اما همیشه باید طراح کاری کند که کاربر با دیدن بخش های مختلف سایت غافلگیر شود و به اصطااح طراحان همیشه قسمت های از سایت باید غیر قابل پیش بینی باشد تا بتوان از آن در جهت مثبت و رسیدن به اهداف سایت کمک نمود . مثلا وقتی شخصی سوار یک ماشین می شود در ابتدا می داند بخش های مختلف یک ماشین چیست و به راحتی آن را پیدا می کند ولی ویژگی های منحصر به فرد و راحتی در آن باعث می شود راننده و یا شخصی که سوار آن ماشین است از آن لذت ببرد این همان کاری است که طراح باید در طراحی سایت خود انجام دهد . اصطلاحی در بین طراحان وجود دارد ، آن ها معتقد هستند اگر اکثر کاربران در یک بخش "WOW" بگوید یعنی آن بخش قابل پیش بینی نبوده و طراح کار خود را به عنوان یک نوآوری می تواند اثبات کرده باشد . اما برای قابل پیش بینی نبودن برخی از طراحان به اشتباه راه خود را گم کرده و باعث می شوند نه تنها کاربر از طرح موجود لذت نبرد و تجربه خوبی را احساس نکند بلکه باعث سردرگمی و گنگ بودن بخش های مختلف سایت شوند . بنابراین باید سادگی بخش های سایت را در عین غافلگیر بودن آن ها طراحی نمود .

تعداد امتيازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (28)
گروه خبر: طراحی سایت
کد خبر: 2629


  • قابل پیش بینی نبودن در یک طراحی